Morgen inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door AngelSterre, 17 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Morgen is het zover, dan wordt ik ingeleid door middel van een ballon katheter, ivm diabetes laten ze me niet langer doorlopen. Vanaf de kerst regelmatig een iets te hoge bloeddruk gehad en om de 5 dagen ctg gehad maar gelukkig gaat het met de baby gewoon zoals het moet.
    Afgelopen maandag nog op controle geweest, baby is volledig ingedaald, ik had al 1 cm ontsluiting en m'n bloeddruk was prima (130/85)
    Gister avond en vanmiddag ben ik volgens mij een deel van de slijmprop verloren.
    Afgelopen week wel enorm slecht geslapen door de voor/oefen weeën, echt om het uur wel wakker geworden ervan.
    Ik heb nog steeds een beetje hoop dat het vandaag/vannacht spontaan gaat beginnen, maar ik geloof dat ik die hoop wel kan laten varen..Baby vindt het volgens mij wel best in m'n buik :D

Kamertje is klaar, kleertjes zijn gewassen en de commode wel x of 4 opnieuw ingericht.:rolleyes: Rest van het huis is eindelijk een beetje op orde. Beetje laat maar ja ivm die bloeddruk moest ik de laatste weken steeds meer rust houden en bijna alles kwam/komt dus op vriend neer wb huishouding naast zijn fulltime baan.

Tassen staan klaar, lijkt wel een volksverhuizing:D
    Tas voor mama tas voor de baby en een extra tas met al m'n diabetesspullen, Tablet + opladers voor tablet en telefoon, papieren en extra drinken, eten, dextro enz enz. En dan toch het gevoel hebben dat ik iets vergeet :rolleyes:

Last minute nog een paar dingetjes besteld die ik echt echt nodig had ahum :oops: o.a. een lodger mini bunker, die gisteren gelukkig geleverd werd.

Vandaag maar een beetje in huis aanrommelen, Zo nog een wasje opvouwen en de babykamer dweilen als ik er de puf voor heb. Kat en hond nog een vlooienpipet gegeven voor de zekerheid (heb al jaren geen vlooien gezien bij ze maar just to be sure).
    Vanavond mag/moet vriend de kattenbak nog even verschonen want dat zal er de eerste dagen vast bij in schieten.
    Enige dingen waar ik echt tegenop zie, is dat hij een paar keer tussendoor naar huis moet om de hond uit te laten en de kat medicijnen en eten te geven. Zul je altijd zien dat het dan ineens doorzet..Maar ja moet me daar maar niet druk om maken, we wonen op nog geen 5 minuten rijden van het ziekenhuis.
    En ik hoop dat ik niet aan de weeën opwekkers hoef, dat m'n lijf het zelf gaat oppakken zodra de ballon katheter zijn werk heeft gedaan..maarja dat blijft afwachten..

Ik had verwacht dat ik nu toch wel een beetje zenuwachtig zou zijn/worden, maar niks hoor. Ben eng rustig, al dagen...
    Misschien komt dat nog, maar zou fijn zijn als ik deze innerlijke rust vast kan houden tot aan de bevalling.:thumup:

Ik weet niet of ik morgen/overmorgen nog online ga kunnen komen. Ik heb dan wel een tablet en wifi in het ziekenhuis, maar geen idee of het me lukt om me vanaf dat ding aan te melden op het forum. (die tablet heb ik pas een week en snap het nog niet helemaal :roflmao:.) Vanaf m'n telefoon kan ik wel meelezen maar lukt reageren niet.

Mensen die ervaringen van hun inleiding willen delen zijn welkom, dan heb ik iig iets te lezen als het allemaal wat langer gaat duren morgen.

2. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Ik kreeg op 1 dag de ballonkatheter en de dag erna gingen ze pas ontsluiting bekijken, vliezen breken en infuus aansluiten.

Wel heel veel succes alvast morgen!

3. Sammetje83

Sammetje83 Bekend lid

27 okt 2016
    946
    614
    93
    Vrouw
    Succes morgen!

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Succes morgen!

5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Succes! Wel prettig om vantevoren te weten wanneer en hoe en wat :) bij mij inleiding kwam ik met eiwitsporen in zkh en mocht ik niet meer weg, ook weg!

6. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Heel veel succes morgen!
    Is er niet iemand die voor de huisdieren kan zorgen? Ik zou het niet prettig vinden als mijn man tussendoor weg moest.

7. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik ben ook ingeleid (wel met 35 weken en spoed dus misschien niet helemaal gelijk). Ik kreeg de dag voor de inleiding een ballonkatheter, had zelf ook al 1 cm ontsluiting. De dag na de katheter weer gevoeld en toen zat ik op 3 en werden mijn vliezen gebroken. Ik kreeg helaas wel direct een infuus met weëenopwekkers maar was ook zaak dat mijn dochter snel geboren zou worden.

Ik zat al vrij snel op 5 centimeter en helaas een weëenstorm maar dat kwam ook omdat ze maar bleven ophogen. Ik kreeg een ruggenprik (wat een verademing:D) en had al vrij snel volledige ontsluiting. Na een half uurtje persen is ze geboren. Precies 12 uur over gedaan na het breken van de vliezen.

Heel veel succes en het is het allemaal waard!

8. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    #8 AngelSterre, 17 jan 2018
    Laatst bewerkt: 17 jan 2018
    Thnx allemaal, best spannend aan het worden. @Gymgirl helaas hebben we weinig familie in de buurt wonen en degene die wel in de buurt woont is lichamelijk niet in staat om de hond uit te laten. De medicijnen van poes luisteren nogal nauw en de poes laat zich niet door vreemden pillen dus is dat helaas geen optie. Maar goed we overleven het wel hoor. Zo nog een rondje met de hond lopen en dan m'n bedje opzoeken.

9. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Hoe gaat het nu? Hoe laat moest je vandaag in het ziekenhuis zijn? Is de ballon al geplaatst en is er al iets gaande? Ik hoop dat je snel je baby in je armen hebt!!

Ik werd bij mijn eerste ook ingeleid, op 41+0 in de avond de ballon ingebracht en 41+1 om 8.15 vliezen gebroken, savonds om 19.44 Mn dochter in mijn handen. Wel met infuus tot de max en weeenstorm. Maar kijk er prima op terug. :thumup:

10. Baloo

Baloo Actief lid

23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Bij de 1e met 41.1 in het ziekenhuis voor inleiding met ballon. Zondagochtend melden en na 3x ballon plaatsen uiteindelijk pas dinsdagmiddag bevallen :roflmao:
    Drama, lichaam was er eigenlijk nog niet aan toe. Maandagnacht dus pas op 3cm en de ballon die eruit viel.

11. Pink06

Pink06 Fanatiek lid

21 nov 2016
    1.308
    693
    113
    Vrouw
  12. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd maar ik werd dmv een ballon ingeleid. Om 18.00 u savonds ingebracht. Had toen ook 1 cm ontsluiting. Ze zeiden toen: ga lekker slapen vannacht, morgen kijken we verder.
    Maar een half uur na inbrengen ballon kreeg ik weeen. Geloofden ze alleen niet echt. Ik had superveel pijn. Paar uur later, om 23.30 u even een check en ja hoor: ballon zakt eruit, had al 4 cm ontsluiting. Uiteindelijk de volgende ochtend om elf uur bevallen. In de nacht ruggenprik gehad omdat ontsluiting niet opschoot en ik erg veel pijn had.

13. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    @AngelSterre Hoe is het met je? We zijn maar een beetje nieuwsgierig. :roflmao:

14. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Heel veel succes! Hier ook ingeleid maar dat was geen succes verhaal dus ik zal het je besparen. Lekker de positieve verhalen op je af laten komen.

O spuit 11 ziet nu pas dat je berichtje van al bijna een week terug is. Hopelijk is alles goed verlopen

15. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Heel veel succes morgen.

Bij m'n vorige zwangerschap ben ik ook ingeleid ook ivm met zwangerschapsdiabetes maar ook door zwangerschapspuppp ik zelf zou 2 juni om 18:45 een ballonkatheter krijgen maar bij mij was het niet meer nodig omdat ik al 2cm ontsluiting had. Dus mocht ik de volgende dag 3 juni om 06:45u terug komen was precies 39 weken. Bij mij hadden ze gelijk de vliezen gebroken en weeën opwekkers gegeven om 08:00 kwam de arts een kijkje nemen want ik zou hoge weeën hebben waar ik niks door voelde. Dus werd de weeën opwekkers verhoogd en na nog geen 10min kwamen ze. Ik bleef er zelf rustig onder want kon ze makkelijk opvangen. Totdat de rugweeen kwam toen hield k het op een gegeven moment niet en alsnog een morfinepompje gekregen want ruggenprik kreeg ik niet meer omdat k al 7cm ontsluiting had. Bij mij ging het daarna erg snel en ben erg tevreden hoe de bevalling was gegaan. Ik was ervoor wel erg zenuwachtig maar zodra ik op dat ziekenhuisbed lag kwam ik in de relaxed stand hopelijk heb je snel je kindje in de armen. Nogmaals erg veel succes

Deel Deze Pagina