Zorgen om zoontje 10 weken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ShallY, Feb 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Waarschijnlijk is het niks en weet ik van mezelf dat ik te overbezorgd ben maar toch..

Mijn zoontje heeft wat bloed puntjes in zijn gezicht. Ik dacht eerst dat dit kwam omdat hij zich wel eens open krabt als hij boos is en huilt maar nu valt het me op dat het er wel veel zijn en steeds meer bij komen.

En gisteravond ontdekte ik blauwe plekjes op z'n beentje en nu zitten er ook op z'n andere beentje.
    Ik maak me nu dus gelijk weer helemaal gek en denk aan wat het zou kunnen zijn.

Hij is verder niet ziek en heeft geen koorts.

Zouden jullie in mijn geval afwachten of toch even na laten kijken bij de huisarts?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Je maakt je hartstikke zorgen.
    als ik me zoveel zorgen maak zit ik vaak dezelfde dag nog bij de huisarts.

Wij kunnen niet inschatten of je hiermee kan wachten. Maar ik weet wel als ik bij de kinderen twijfel ik altijd bel.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou zeker langs de huisarts. Kan me niet iets onschuldigs bedenken wat dit zou kunnen zijn, t klinkt niet goed

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik vind het niet zorgwekkend klinken maar ik snap je gevoel zeker. Als je vermoed dat het uitslag is dan zou ik zeker de ha bellen. Die willen toch altijd kijken, zeker als ze zo jong zijn. Wat gebeurt er als je op die puntjes drukt, verdwijnen ze dan even (of wordt het wit), of blijf je ze zien? Vlekjes die je weg kunt drukken is namelijk bijna altijd onschuldig zei de ha mij.
    En even ter geruststelling: niet ziek en geen koorts is een heel erg goed teken :)

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Absoluut bellen naar de hap.. Beter een keer te veel dan te weinig?
    Mag je zijn beentjes wel buigen richting zijn buik?

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Is het geen baby acne? Google er maar eens op.

En anders even een afspraak maken bij de HA dat kan nooit kwaad natuurlijk ;)

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    2,165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Liever een keer te vaak dan te weinig. En dat dan ben je tenminste gerustgesteld. Bellen dus.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Zijn het blauwe plekken of puntjes. Bij puntjes even naar de ha gaan. Het kan van de kou komen, maar kan ook een teken van hersenvliesontsteking zijn (wel vaak met koorts erbij). Anders even googlen hoe de laatste variant eruit ziet, dan weet je meteen of je beter wel of niet de HAP moet bellen.
    Grote kans dat het gewoon van de kou komt natuurlijk. Zo warm is het niet buiten. Ik zou alleen geen risico nemen

9. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik zou het ook even laten beoordelen door een arts.
    Waarschijnlijk is het niks, maar toch.

10. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Ik zou naar een arts gaan om de bloedplaatjes en stollingsfactoren te laten controleren.

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Hoe is het nu?
    Ik ben wel erg benieuwd. Je maakte je erg zorgen, dat snap ik best. Met 10 weken krabben zich vaak in het gezicht, maar blauwe plekjes op de benen komen er niet zomaar.
    Dus ik hoop dat je de HAP gebeld hebt voor advies en dat alles goed is.
    Laat je nog weten hoe het gaat?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Blauwe plekken bij zo'n klein baby'tje vind ik raar, ik zou dus wel naar de huisarts gaan.

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Hoe gaat het nu?

14. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik hoop dat geen bericht goed bericht is......

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ze Is wel online geweest vanavond. Hoop dat alles goed is.

16. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik hoop dat alles goed is met je kleintje..

17. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    1,399
    15
    38
    Ik hoop het ook ben ook heel benieuwd hoe het gaat.
    Bloed puntjes waarvan er steeds meer bij komen vind ik zelf niet echt onschuldig klinken maar ben ook medisch geschoold..

Hoop dat alles goed is met je kleintje.

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn oudste heeft met een week of 12 ook allemaal rood/paarse puntjes op zijn benen gehad. Ik drukte er een glas tegenaan om te zien of de plekjes weg trokken. Dit is een makkelijke manier om te zien of de plekjes wegtrekken. Als ze niet wegtrekken: naar de huisarts! Ik zat binnen een half uur op de huisartspost, waar gelukkig bleek dat er niks aan de hand was. Ik snapte niks van de inieminie blauwe plekjes, tot ik me realiseerde dat hij steeds om z'n as draaide in bed en met z'n beentje tussen de spijltjes kwam. Waar hij vervolgens verder probeerde te trappelen, maar vast zat. Zodoende dus blauwe plekjes ;) Afgelopen met een sisser dus, maar sepsis of hersenvliesontsteking is heel ernstig, dus bij deze zorgen zou ik altijd hulp zoeken bij een arts. Hopelijk is alles goed!

19. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik ben idd ook wel heel benieuwd hoe het gaat! Laat je het nog even weten TS? :)

20. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Benieuwd hoe het met de kleine is!

Share This Page