Ik heb 8 juli mijn laatste pil genomen, daarna gewoon ongesteld geweest (eerste dag 12 juli) en vandaag, sinds 2 uur heb ik bruin bloed verlies en lage rugpijn en onderbuikpijn. Net alsof ik ongesteld word, maar dan iets minder pijnlijk. Is dit mijn eisprong of na de eisprong? Of iets heel anders?
je cyclus moet weer op gang komen.. Dus je kan het beter afwachten en ook voortaan je cyclus bij gaan houden zodat jij je eisprong kan uit rekenen.
Dat kan dus betekenen dat je cyclus weer op gang moet komen, een innestelingsbloeding is het niet, want dat is maar een heel klein beetje. Dus ga het maar bij houden en veel succes en ''klus''plezier!
je eerste menstratie na de pil was waarschijnlijk nog een ontrekkingsbloeding net zoals je in de stopweek altijd hebt gehad. nu moet je lichaam het opeens zonder die hormonen van de pil doen. het is nu dus ook nog lastig in te schatten wat het is omdat je lijf dat ook nog aan het uitzoeken is hoe het moet gaan werken. het zou best je eisprong kunnen zijn, sommige vrouwen hebben dan last van een kleine bloeding... als je over ongeveer 2 weken ongesteld wordt, dan weet je dat dit je ei was. ik zou gewoon alles wat je voelt even opschrijven in een schriftje of in je agenda, dan kan je dat altijd terugzoeken als je weer ongie wordt. Zo leer je je cyclus kennen en als je dan ervoor wilt gaan, weet je een beetje wat er bij jou bij hoort en wat evt nieuw is... succes in ieder geval!
Bedankt voor de tip, Surf! Ik ga alles idd bijhouden. We zijn nu nog niet bezig met 'klussen', maar als het zover is is het idd wel handig om te weten wanneer mijn eisprong is. Ik ben wel erg benieuwd hoe lang het duurt voordat alles weer op gang komt!
Hallo......om het via internet bij te houden heb ik een handige site voor je. www.menstruatiekalender.net Ik ben zelf gestopt met de pil in november 2008 en ben meteen alles bij gaan houden op deze site. Nu heb ik dus een goed beeld wanneer ik weer ongesteld moet worden en wanneer me vruchtbare periode is, want de site berekend dat allemaal voor je. Succes!
Ik heb de kalender meteen ingevuld, erg handig! Gisteren heb ik veel bloedverlies gehad, donkerrood van kleur. Vandaag ook nog een beetje. Hoop dat het snel over is, want om nou 2 keer in de maand veel bloedverlies te hebben...daar zit ik ook niet op te wachten.