Bij het programma aangifte 2008, bij inkomsten uit vroegere dienstbetrekking, bij pensioen, lijfrente en andere uitkeringen, geef ik mijn bijstandsuitkering op die ik een paar maand ontvangen heb in dat jaar. Daar staat een vakje loonheffing, daar geef ik op wat er stond op mijn jaaropgaves. Maar er staat nog een vakje naast, namelijk pensioen e.d. Maar op mijn opgaves staat NIETS van dat al. Dus geef ik 0 in. Klopt dat???
nee dit klopt niet, je moet daar je uitkering invullen, dus wat je hebt gekregen net als loon zeg maar. Snap je?
ff heel dom hoor, maar had het zo doorgestuurd, ik dacht; er staat geen PENSIOEN op, dus zal het wel kloppen, maar NU begon het te knagen of het wel klopte, vandaar mijn vraag, maar tis dus al bij de belastingdienst. Hoe kan ik mijn fout doorgeven? Ik had het electronisch doorgegeven en daarmee kan ik niets wijzigen omdat het al doorgegeven is....???
als je binnen 24 uur nog een aangifte doet over hetzelfde jaar dan nemen ze de laatste aangifte mee. Dus ik zou nog even een aangifte doen. Er staat Pensioen e.d. dus, en dergelijke, dus loon, uitkering, pensioen enz enz. Snap je? Ik zou echt een nieuwe aangifte versturen, je krijgt nu namelijk geld waar je geen recht op hebt, je geeft aan dat je loonheffing hebt betaald over 0 euro uitkering, dat kan dus niet.
Kep het al begin dit jaar (in mijn zwangerschap) ingestuurd....en dacht er nu pas aan...veel gebeurt laatste weken in zwangerschap en na bevalling, vandaar dat ik er nu pas aan denk, hoe stom ook....dus wat kan ik nu doen??
heb je de aangifte nog op je comp staan? dan kun je hem nu invullen met je uitkering en dan kijken wat je aangifte eigenlijk had moeten zijn. Mocht het zo zijn dat je minder terug zou moeten krijgen zou ik het geld gewoon aan de kant zetten