Hallo dames, Ik zit even met het volgende. Ik heb 2,5 week geleden een miskraam gehad en heb middels ovulatietesten mijn eisprong opgespeurd deze ronde. Normaal duurt mijn cyclus tussen de 28 en 30 dagen trouwens. Nu had ik afgelopen vrijdag (1 januari) een positieve ovulatietest (CD 19) en we hebben geklust op CD 16 en CD 19 (afgelopen dinsdag en vrijdag). Ik ben drie keer eerder zwanger geweest, waarvan twee miskramen. Maar bij alle zwangerschappen had ik steekjes in mijn baarmoeder waardoor ik wist dat ik zwanger was. Deze steekjes begonnen zo'n week na mijn eisprong. Maar nu mijn vraag. Vandaag, volgens de ovu-testen 1 of 2 dagen na mijn eisprong, voel ik die steekjes ook.. In het midden van mijn baarmoeder en niet bij mijn eileiders. Ik heb voor mijn eisprong soms wel een zeurend gevoel bij 1 van mijn eileiders, en daar voel ik het nu niet. Kan dit al door een mogelijke zwangerschap komen? Het lijkt mij wat vroeg daarvoor? Of zou het kunnen dat ik mijn eisprong dan toch iets eerder heb gehad afgelopen week? Wat ik ook nog bedenk is dat het misschien nog van mijn miskraam komt? (Het was een spontane miskraam bij 5,5 weken) Wie o wie heeft hier ervaring mee? Ik hoor het graag!
Het innestelen vindt plaats tussen 6 dagen na de eisprong (dpo) en 10 dpo. Het kan dus nog niet van een zwangerschap zijn, tenzij je je ei ruim eerder hebt gehad.
Ik heb maandag en woensdag wel steken gehad bij mijn linker eierstok. En op dinsdag geklust. Maar vrijdag dus pas een positieve ovulatietest. Kan je dan toch eerder ovuleren dan dat een test aangeeft misschien? Of is dat niet mogelijk?
Als je vrijdag 1 jan een positieve test had, en je eitje springt binnen 48 uur, dan kunnen de steekjes ook van de eisprong komen. Voor een zwangerschap is het echt nog veel te vroeg, aangezien je eitje vandaag dan pas gesprongen is.
Ja, dat klinkt idd ook wel logisch..! Ik twijfel alleen zo omdat ik nu steekjes in mijn baarmoeder voelde en niet bij mijn eierstokken. En dat herken ik dus eigenlijk alleen van mijn vorige drie zwangerschappen
Dan zou het alleen kunnen als je eisprong veel eerder is geweest dan vandaag. Als je namelijk vandaag je eisprong hebt gehad duurt het nog een X aantal dagen voordat het in je baarmoeder belandt is. Heb je een regelmatige cyclus?
Normaal tussen de 28 en 30 dagen, maar nu is het de eerste cyclus na mijn miskraam. Dus kan het ook iets langer duren.. Vandaag zit ik op de 21e dag. En op dag 15 en 17 steken gehad bij mijn linker eierstok.. En geklust op de 16e en 19e dag..
Ik had op dag 5 weer een negatieve zwangerschapstest na de miskraam. Sindsdien niet weer getest, omdat ik er tot vanmiddag vanuit ging dat ik mijn eisprong gister had gehad (door de ovulatietest). Maar door de steken vanmiddag begin ik nu te twijfelen. En mijn baarmoeder trekt nu ook een beetje. Ik blijf het wel vaag vinden.. Kan je dan eerder een eisprong hebben dan dat de ovulatietest dit aangeeft?
Heb je vanaf het begin van deze cyclus getest met ovulatietesten? Want anders is er van alles mogelijk, omdat je het verloop niet hebt vastgesteld. En kan het geen naderende menstruatie zijn?
Ik ben op dag 12 begonnen met ovulatietesten. Op dag 16 hebben we voor het eerst geklust sinds mijn miskraam. Daarvoor kan ik dus niet zwanger geraakt zijn.. Een naderende ongi denk ik niet. Ik heb dan pas kramp als ik al daadwerkelijk bloedverlies heb.. Frustrerend dit haha!
lijkt mij niet, want je hebt een flinke dosis LH nodig om je ei te laten springen oftewel je LHpiek. Die detecteer je met je ovulatietest. Dus ik zou eerder uitgaan van de ovulatietest. Het eitje springt dan binnen 24-48 uur na je eerste positieve ovulatie test. De steekjes die jij hebt gevoeld zou dus de laatste groeispurt zijn geweest van je eitje. Dat is meestal wat je voelt en niet het springen van je eitje....