Gisteren dan toch weer ongesteld geworden en naar mijn idee geen positieve ovu test en geen temp dip. Dus ik denk geen eisprong helaas.. Wat zal ik doen, de huisarts bellen of nog 1 cyclus afwachten?? Alvast bedankt <3
Normaal ben ik best kritisch op het ( in mijn ogen soms te) snel naar de huisarts gaan maar in jouw geval zou ik het wel doen. Volgens mij kan je een recept krijgen om de menstruatie kunstmatig op te wekken, misschien is die reset voor jouw lichaam wel heel fijn. Hoe was je cyclus voor pil gebruik?
Aan je onderschrift te zien heb je 3 cyclussen gehad in 9 maanden tijd? Ik zou als ik jou was even contact opnemen inderdaad. Misschien is de oplossing zo simpel. Als je het niet probeert weet je het niet.
Ik volg de rest hoor... Je bent al zo lang onderweg en nog maar 3 cyclussen gehad. Ik zou ook contact opnemen met je huisarts! Vragen kan alvast geen kwaad! Succes hoor!
Mijn menstuatie komt wel, duurt alleen heel lang. Denk niet dat zo'n recept helpt om de cyclus te verkorten of heb ik dat mis?
ik zou ook naar de huisarts gaan en vragen om een verwijzing naar de gyn om te kijken of alles oke is.
Ik zou ook naar de huisarts gaan, want met 3 kansen per jaar schiet het natuurlijk niet op. Maar wat kan, is dat je wel een lh piek hebt. Bij mij loopt mijn LH spiegel heel snel op en daarna ook weer af. Als ik op cd 14 om 9 uur zou testen en op cd 15 om 18 uur zou ik mijn lh piek hebben gemist en dus denken dat ik ook geen eisprong zou hebben. Even aangenomen dat een lh piek ook een eisprong betekent. Van temperaturen heb ik helaas geen verstand.
Ik zou ook naar de huisarts gaan, ik had een keer ergens gelezen dat lange cyclussen zonder ovulatie kunnen zijn. Zie hieronder: Een regulaire menstruele cyclus variërend tussen de 26 en 36 dagen is meestal ovulatoir1 . De volgende definities zijn ontleend aan de criteria opgesteld door de World Health Organisation2 . Oligomenorroe Bij oligomenorroe vinden vaginale bloedingen plaats met een interval van meer dan 35 dagen en minder dan 6 maanden. Het interval tussen menstruaties kan variëren. Vooral bij lichte vormen van oligomenorroe kunnen ovulaties voorkomen. Amenorroe. Bij amenorroe bedraagt het interval tussen vaginale bloedingen meer dan 6 maanden. Als regel is er sprake van anovulatie. De prevalentie van oligo-/amenorroe bij vrouwen gedurende het reproductieve leven is 2-3 per 1003 .