Hallo, Ik heb even een vraag, op 1 maart is mijn man zijn contract niet verlengd bij het bedrijf waar hij werkte en heeft hij ww gekregen, gelukkig per 11 maart al een andere baan dit is via uitzendbureau, nu kan hij hier via het uitzendbureau 40 uur per week werken vanaf afgelopen maandag, daarvoor wisselend. Nu hoorde hij vandaag dat ze in de bouwvak minimaal 2 weken maar waarschijnlijk 3 weken dicht zijn. Hij heeft dan nog niet voldoende vakantieuren opgebouwd bij het uitzendbureau, kan hij voor die periode opnieuw ww aanvragen? hij kan er na de bouwvak sws weer aan het werk, maar hefet gewoon nog niet voldoende snipperuren voor zo'n lange periode en uitzendbureau gaf aan ook geen ander werk te hebben zoals ze het nu kunnen bekijken. Hij heeft geen fase a contract ofzo het is echt uitzend werk
Beste Blaine, Je vraagt of je man tijdens de bedrijfssluiting opnieuw WW-uitkering kan aanvragen omdat hij niet voldoende vakantie-uren voor loondoorbetaling heeft opgebouwd. Uit je verhaal maak ik op dat je man korter dan 26 weken voor het uitzendbureau heeft gewerkt. Hij heeft daarom (nog) geen nieuwe WW-rechten opgebouwd. Had hij nog recht op betaling over toen zijn WW stopte? Dan kan hij voor de periode dat het bedrijf sluit en zijn uitzendwerk stopt heropening van zijn WW-uitkering aanvragen. Hij is immers deze periode weer zonder werk. Hij kan heropening van zijn WW aanvragen door de aanvraag WW-uitkering op werk.nl in te vullen. Hij moet zich dan ook weer inschrijven als werkzoekende. Actuele informatie over eerder een WW-uitkering en weer werkloos vind je hier. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Oke duidelijk, ja hij had nog 19 maand ww over gelukkig weer snel werk gevonden, dus dat kan dan gewoon herleefd. Doen we dat tegen die tijd. Dank je voor het snelle antwoord, ik dact al dat het zo werkte maar was niet helemaal zeker.