Zeg eens eerlijk....

Discussion in 'De lounge' started by Zoumooizijn, Feb 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

Jun 22, 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het moeder-/ouderschap wat je ervan had verwacht? Valt je het je mee of tegen? Heb je het onderschat of valt het je juist heel erg mee? En hoe kijkt je partner hier tegenaan?

Normaal begint TS, maar ik kan hier nog geen antwoord op geven ;)

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ja het is helemaal wat ik ervan verwacht had alleen vond ik de eerste 3 maanden echt zwaar van beide kindjes.
    Ik hoop snel weer zwanger te mogen worden, vind kindjes echt geweldig ;)

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Jaa ik ben echt in de wolken! Niet echt wat ik verwacht had , dacht dat het veel zwaarder zou zijn. Ik hoop ook snel weer zwanger te zijn van de tweede!
    Enige minpuntje wat ik wel zwaar vind is dat het ochtendslaapje van mn dochter nu echt voorbij is. Als ik werk sta ik ntl vroeg op, maar nu moet ik ook in mijn wknd er om 7 uur uit... Soms gaat vriendlief er uit maar die zou ook wel wat extra slaap kunnen gebruiken. Ik hoop dat het ooit went, want dat is het enige waar ik echt serieus veel moeite mee heb.

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    in het begin viel het me reuze mee, maar nu ik 3 kinderen heb en bij alle drie een vorm van autisme is vastgesteld vind ik het loodzwaar.
    Ik heb ze 24 uur per dag om me heen, ze krijgen thuisonderwijs en slapen is ook nog altijd een probleem.
    Is het wat ik er van verwacht had? Nee, maar ik denk niet dat iemand verwacht 3 special needs kinderen te krijgen.

mijn partner denkt er hetzelfde over, maar werkt nu 2 banen buitenshuis waardoor hij het iets makkelijker vindt

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Alles tegelijk. Moeder zijn is gewoon overweldigend. Je zit in een achtbaan, de weken en maanden vliegen als een gek voorbij. Het ene moment voel me je moe en versleten, weet je niet meer waar je het moet zoeken en kun je je kind wel even achter het behang plakken. Het andere moment kijk je naar je kind en besef je je dat dat echt het allermooiste is dat er bestaat. Een kind is gewoon een verrijking van je leven.

6. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Nee is het niet.

Het is nog mooier dan ik verwacht had en had het zelfs zwaarder verwacht! Maar het valt me reuze mee!

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik moet bekennen dat het eerste jaar me erg zwaar viel, maar dat was mede door een pnd en omdat ze pas met 17 maanden doorsliep.
    Ik begin het eerlijk gezegd nu pas echt leuk te vinden, meer interactie, lekker naar de kinderboerderij, balorig enz.
    Soms vind ik het nog steeds erg zwaar, vooral als ze een driftbui heeft of gewoon niks wil. Dan ben ik blij als het kinderbedtijd is hoor ;)

8. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Het is deels wat ik had verwacht. Ik had me niet kunnen voorstellen hoeveel ik van mijn zoontje zou houden, je doet er letterlijk alles voor. Ik dacht ik zal op mijn kind vast net zo gek zijn als op mijn vriend, maar zou ik moeten kiezen hoef ik niet lang na te denken ( ben gek op mijn vriend hoor ;)).

Wat ik heb onderschat, of nee, me niet zo had voorgesteld is het gevoel van verantwoordelijkheid. Heb ik de kraamweek echt wel een aanvalletje paniek gehad, het gevoel dat 'die kleine baby' voor nog heel veel jaar altijd helemaal van mij afhankelijk is. Natuurlijk weet je dat van tevoren, maar op dat moment voel je het ook echt.

Verder geniet ik heel veel van hem!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,020
    548
    113
    ja op zich wel wat ik had verwacht. ik heb er alleen 3 in 4 jaar tijd en dat vind ik wel megazwaar. ach niet alles valt te plannen. komt bij dat mn man een eigen zaak heeft dus heel veel werkt en de volledige verzorging de huishouden op mij neerkomt. dus ja vaak behoorlijk pittig maar ik zou ze uiteraard voor geen goud of diamanten willen missen en probeer er zoveel mogelijk wel van te genieten. ze zijn zo groot. zeker nu ik zie dat de oudste naar school gaat. dan zijn ze ineens groot

10. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste periode vond ik erg zwaar terwijl ik een roze wolk verwacht had. Daarna is het veel meer dan ik ooit verwacht had. Ik geniet ee intens van, en ik ben er een leuker mens van geworden vind ik zelf :) makkelijker, laat makkelijker dingen los, minder perfectionistisch.

En overweldigd door liefde die ik voel.

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    T is nog mooier dan ik me kon voorstellen! Mooiste wat ons overkomen is!! Na een langs slopende tijd.

Heel vermoeiend op z'n tijd, zeker nu, maar t heeft me echt dolgelukkig gemaakt!

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het nu heerlijk (ik heb een zoontje van bijna 3) maar het eerste jaar was vreseljk. Loodzwaar, doodvermoeiend en ik had een pnd.
    Heb me regelmatig afgevraagd of ik de tijd niet terug kon draaien...
    Nu moet ik daar niet meer aan denken en ben ik dolblij met mijn kind.
    Na het eerste jaar vond ik het makkelijker en veel leuker worden :)

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is wat ik ervan verwacht had en nee het valt me niet tegen. Ookal heb ik 3 geweldige kinderen, lief, lekker in hun vel en gaan goed op school, ik vind het soms toch wel pittig.

De tropen jaren hebben we achter de rug...... dacht ik. Maar niks is minder waar.
    Maar zou ze voor geen goud willen missen!

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wat ik ervan had verwacht...hmmm...ik denk niet dat ik echt een bepaalde verwachting had van hoe het zou zijn. Ik vind het wel zwaarder dan dat ik me van te voren had kunnen indenken. Maar dat heeft voornamelijk te maken met de achterstanden van onze dochter met als gevolg dat we maanden lang elke week fysiotherapie met haar volgden, ze pas kon lopen toen ze 2,5 was, we nu wekelijks logopedie hebben en we de laatste tijd weer het ziekenhuis plat hebben gelopen zo ongeveer. Ze is heel pittig en dat i.c.m. een matige verstandelijke beperking maakt dat haar opvoeding echt ontzettend veel energie en geduld vergt. Ik vind het opvoeden van ons zoontje, waar ook echt een kop op zit ;), echt een piece of cake daarbij vergeleken.

Oh...dus toch...nee, het is niet wat ik me er bij had voorgesteld. Niemand houdt er denk ik rekening mee dat zijn of haar kind zich niet ontwikkelt zoals het "hoort".

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ja en nee.

Ja het is helemaal geweldig en en vind het super om mama te zijn.

Nee de eerste was een huilbaby tot 5 maanden. En had auditieve achterstand dus veel zorgen. De tweede groeit slecht. En daar hebben we de eerste maanden bijna iedere week mee in hey ziekenhuis gezeten.

De derde is daarin tegen extreem makkelijk die gaat mee met ons ritme en daar hebben we eigenlijk niets mee te doen

De zwangerschappen daarin tegen wat een drama

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vindt het zwaarder als verwacht, maar ook leuker als verwacht :)

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#17 Niekepiek, Feb 23, 2014
    Last edited by a moderator: Feb 23, 2014
    Ik had niet verwacht dat het moederschap zo zou zijn en voelen.
    Ik had nooit gedacht dat je zoveel van iemand kan houden, maar tegelijkertijd ook zoveel zorgen kunt hebben.
    Ik geniet nu 100 keer meer van het leven dan voor de meisjes.
    Zij maken alles zo mooi en bijzonder.
    Natuurlijk is het zwaar en druk, maar het is het helemaal waard!

18. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik had een roze wolk en een gevoel van euforie verwacht....
    Het moederschap heeft me niet heel erg veranderd; alleen dat extreme gevoel van beschermen en angst voor de dood is er.
    Dus nee, het is niet wat ik er van had verwacht.

Ik ben wel heeeeeeel blij dat ze er is.

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Toen ik zwanger werd, was ik getrouwd. Toen de kleine een jaar was, ben ik gaan scheiden. Ze is nu 6 en ben alweer 5 jaar alleenstaand moeder. Dus nee, dat is totaal niet zoals ik het ooit verwacht had.

Maar...ik vind het geweldig, tuurlijk is het soms zwaar en niet leuk, maar daar staan zoveel mooie en fijne momenten tegenover, dat maakt het voor mij helemaal goed. Ik ben eigenlijk gewoon helemaal happy met m'n mini gezinnetje, zij en ik :)

20. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

Feb 1, 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zwaarder dan ik had gedacht. Het is mooier dan ik had verwacht. Dat is zo'n beetje de samenvatting.

Share This Page