De titel zegt het al zou je bewust thuis blijven als het finacieel kan? Ik ben vorig jaar met een opleiding begonnen verzorgende vond het hartstikke leuk maar heb inmiddels behoorlijke vertraging opgelopen door een maagverkleining maar 8 weken later ook nog eens mijn galblaas eruit dus moet het jaar opnieuw doen. Nu had ik het daar zo over met mijn man en die zegt als je gewoon wil thuis blijven totdat de meisjes naar school gaan vind ik dat ook prima ( stiekem vind hij dat erg prettig want dan is er rust in huis geen gesleep met kinderen etc) maar eigenlijk vind hij alles wel goed ik zat te denken om toch maar te solliciteren voor een baan voor 2 dagen want ja vind ik het wel leuk thuis blijven? Ben wel benieuwd wat jullie zouden doen.
Als t financieel zou kunnen zou ik thuis blijven,maar hier is dat ook geen optie helaas. Maar ik zou mezelf idd afvragen of t iets voor je is.
Als het echt financieel zou kunnen en je het financieel goed hebt zou ik lekker thuisblijven. Maar als de kindjes naar school gaan wil je werken. Dan zou ik wel 1 a 2 dagen in de week werken. Puur zodat je in de arbeidsmarkt blijft. Hoe langer je zonder werk zit hoe moeilijker het is om werk te zoeken
Absoluut! Ik werk vanuit huis en hoewel ik af en toe echt níéts gedaan krijg (eigen baas, dus geen baas die daarover klaagt ), in de tandjes-krijg-fase bijvoorbeeld, zou ik echt niet anders willen ♥ Als het financieel mogelijk zou zijn om helemaal niet meer te werken, zou ik dat heerlijk vinden.
Ik ben momenteel fulltime thuis. Niet geheel vrijwillig. Maar we redden het financieel makkelijk. Ik verveel me vaak en zou graag 1 of 2 dagen weer gaan studeren of werken.
Nee. Ook als het financieel haalbaar zou zijn ga ik graag 3 dagen werken. Heerlijk even uit de kids en een gesprek voeren met volwassenen en onder de mensen komen. Daarnaast vind ik mijn werk gewoon te leuk om het niet meer te doen.
Ja, absoluut. We zijn momenteel volop bezig met ons (net 2,5 maand geleden opgestarte) eigen bedrijf, dus het is aanpoten en op zich best lekker. Maar....ik heb ook een tijd aan huis gewerkt en dat beviel me sowieso wel erg goed. Dat mis ik ergens wel en De Wederhelft weet dat ook. We hebben het er ook al over gehad, zodra ik zwanger ben en niet meer in het operationele deel mee kan draaien van het bedrijf gaat óf hij in zijn eentje het operationele deel draaien en ik de administratie van huis uit (met daarbij dan eventueel de mogelijkheid van de doorstart van mijn eigen dingetje vanuit huis) óf gaat er iemand aangenomen worden (mits financieel mogelijk) waarvan we weten dat De Wederhelft daar ook op kan vertrouwen.
Nee zeker niet. Ik moet er niet aan denken om niet meer te werken. Hoe leuk ik moeder zijn ook vind, ik heb absoluut tijd nodig waarin ik daar niet mee bezig hoef te zijn. Bovendien vind ik een dag werken relaxter dan een dag achter m'n peuter aanrennen en voor politieagente te spelen Ik zou de gesprekken met collega's missen, evenals mijn cliënten, ik wil nog zoveel leren en me verder ontplooien. Dat gaat niet als ik thuis zou zitten.
Nee, dat is echt niks voor mij. Ik zou me echt dood vervelen. Ik werk nu 32 uur en dat vind ik prima zo. Ik zou alleen stoppen met werken als ik zo giga mega rijk ben dat ik totaal niet meer hoef op te letten wat ik uitgeef en er een decadente leefstijl op na kan houden
Ja,dat doe ik ondertussen al 3 jaar, zeker met ups en downs maar voor mij echt de moeite waard. Zelf alles met de kinderen doen en niet van iemand anders moeten horen wat ik heb gemist.wel zorg ik ervoor dat ik er tussendoor wel zonder de kinderen iets ga doen want anders vind ik dat de muren wel op mij af komen.
Nee, ook als het financieel mogelijk geweest was, was ik nog gaan werken. Even iets anders dan de hele dag in de kleine kinderen zitten. Nu werk ik de helft van de tijd onder schooltijd en dat bevalt me prima.
Nee absoluut niet. Een tijdje thuis vind ik op zich prettig, maar de echt traditionele rolverdeling past niet bij mij.
Dat is ook waar ik bang voor ben vind ik het wel echt leuk straks? Mijn jongste gaat volgend jaar ook naar de peuter en mijn oudste naar school. Maar het is wel een stuk rustiger voor iedereen tja lastig
Ja absoluut...kindjes zijn zo kort klein dat ik van die eerste jaren niks wil missen. En het geeft zoooveel rust om geen rekening te hoeven houden met ziekte, oppas e.d.
Nee, we zouden het financieel best redden als ik niet werk. maar ik zou niet gelukkig zijn als ik alleen maar thuis zit. Het is (voor mij) heerlijk om te werken, collega's te hebben, gesprekken op een ander niveau te hebben, tijd voor jezelf te hebben. Misschien dat ik in de loop van tijd wel wat minder uurtjes wil gaan werken (nu 32), vooral om rekening te houden met schooltijden, eventuele sporten/hobbies, en speelafspraken.
Dit denk ik ook wel inderdaad. Hier is het beetje zoals Chiggy zegt, als ik zoooo rijk zou zijn en alles kon doen wat ik wilde, om ook voldoende te kunnen socializen zou ik het zo doen, heb een tijd thuis gezeten en voelde me sociaal te kort gedaan.