Ik ben uitgenodigd voor een gesprek in het ziekenhuis als gastvrouw. Waarbij ik de patiënten, bezoekers en familie moet voorzien van eten en drinken etc. Dit gaat vanuit een catering bedrijf. Is er toevallig iemand die dit doet? Waar moet ik rekening mee houden tijdens sollicitatie etc? Ik heb geen catering ervaring maar wel veel zorg ervaring (ben nu werkzaam als verzorgende) En wat zijn de verdiensten? (zit nu in de zorg schaal de baan in het ziekenhuis wordt horeca)
Wil je succes wensen. Lijkt me een leuke baan. Als die hier in het ziekenhuis zou zijn, zou ik meteen reageren.
Bij ons in het ziekenhuis zijn gastvrouwen vrijwilligers. Zij voorzien bezoekers en familie van iets te drinken. Maar als je ook echt de patiënten voorziet van eten, vraagt dit bij ons in het ziekenhuis een wat andere kennis (o.a. de verschillende diëten, uiteraard word je dan bijgestaan door een diëtist). Dus ik denk dat ze je dan daar vragen over stellen. Voor jou is het leuk om te weten wat voorvoedingsconcepten ze hanteren. Bij ons in huis komen ze bijv. met een broodkar je kamer op en kun je zelf kiezen wat je wil eten. Ook kun je kiezen wanneer je warm wilt eten (middag of avond) en kunnen patiënten a la carte kiezen. Mijn ervaring is dat de cao ziekenhuizen beter betaald dan wanneer je vanuit de horeca cao in een ziekenhuis werkt. Dus wat dat betreft niet heel gunstig voor je.