Hallo meiden, Ik heb 10 jaar geleden een abortus laten plegen. Ik ben toen zwanger geraakt door de pil heen. Nu zijn mijn partner en ik al enige tijd bezig om een kindje te krijgen (maken). Omdat het tot nu toe nog niet is gelukt, begin ik mij af te vragen of het iets te maken kan hebben met dat ik in het verleden een abortus heb laten plegen? Zijn er meiden die ook zoiets hebben meegemaak, en inmiddels wel een kindje hebben of zwanger zijn? Kan het zijn dat je moeilijker zwanger kunt worden als je een abortus hebt laten plegen? Liefs Anonie
Hoi Anonie,Wat ik weet van uit mij persoonlijke ervaring zou ik zeggen nee het zou geen problemen moeten geven,zeker weten doe ik het niet,maar ik zelf heb in 2003 een abortus ondergaan en was weer zwanger in 2008 in ronde 2 2 kennissen van mij hebben vorig jaar 2 x een abortus gedaan 1 van ze is nu 6 weken zwanger..., En die abortus van hun waren niet lang uit elkaar,ik zal hun reden maar niet neer zetten van 2 keer een abortus,maar ik was geschokt die ene kennis heeft haar 15 weken zwangerschap afgebroken en is nu dus 6 weken zwanger,ik ben niet tegen abortus,heb er zelf 1 ondergaan,maar hun reden is gewoon te belachelijk...voor woorden. Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen worden ,veel succes
Ik kwam laast een 'kennis' van vroeger tegen, hoogzwanger. Nou weet ik dat ze in het verleden al 3x een abortus heeft laten doen. Ik was dus ook wel even verbaasd om haar stralend en wel hoogzwanger te zien maar haar is het dus wel gelukt om weer zwanger te worden. Een vriendin van mij is na haar abortus, binnen een jaar weer zwanger geraakt en daarna nog een keer. Succes met zwanger worden. Liefs Gwen
Een meisje wat ik ken van vroeger had een aantal jaren terug ook abortus laten doen.. Nu sprak ik haar toevallig laatst weer een keer via hyves en wat bleek, ze was nu zelfs mama en was net bevallen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als ik dan zulke verhalen hoor dan denk ik dat het niet moeilijker moet zijn dan een ander om zwanger te raken. Succes!
Een vriendin van ons heeft ook 2x abortus ondergaan om medische redenen en is heeft daarna ook nog 2 kinderen gekregen. De eerste van die 2 was ook kort achter de abortussen aan. Maar het kan wel, volgens is er wel een kleine mogelijkheid dat iemand onvruchtbaar word na een abortus. Jullie zijn al enige tijd bezig, maar wat is enige tijdje? Als het langer dan een jaar is dan zou ik me door laten verwijzen naar een gyn. S6 met zwanger worden!
Hoi hoi, Bedankt voor jullie reacties. Het stelt me wel een beetje gerust, de reacties die jullie hebben gegeven. Dat een abortus niets met onvruchtbaarheid te maken heeft. En dat een abortus geen invloed heeft op zwanger worden, daarna. We zijn bijna een jaar bezig. Maar het is gewoon dat je op een gegeven moment een beetje aan jezelf gaat twijfelen en er onzeker over wordt. Vooral omdat ik toen door de pil heen zwanger ben geworden en nu al ruim een jaar (bijna 1,5 jaar) van de pil af ben, en nog niet zwanger ben. Dat is gewoon lastig te begrijpen. Ik zal gewoon nog even wat meer geduld moeten hebben (al is dat soms lastig). Bedankt iig Liefs Anonie
Heb je het al met ovulatietesten geprobeerd? Ik was meteen zwanger,wel helaas vmk. Ik gebruik de sensitest te bestellen online Liefs en veel succes
Als je het tegen mij hebt ,ik was bij me eerste vmk in dec 4 weken en 2 dagen en bij de 2de vmk in jan 4 weken en 5dagen x S
wat erg!!!! hoe wistje dat t eeen miskraaam was??? ben je zo gelukkig dat je een positieve test hebt en dan zo vroeg alweer voorbij!!! liefs
Bedankt meid,ik merkte het aan me testen,ze bleven hetzelfde ze werden niet duidelijker en bleven gewoon hetzelfde,zelfs digi cl zei zwanger,maar diep in mij wist ik gewoon dat het niet goed ging,bij de 1ste keer wist ik eigenlijk niet beter,maar de 2de keer ging het net zo als bij de 1ste duss ja ,niks aan te doen, liefs s