vraag zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Patty82, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hoi webcareteam,

Ik heb een vraag over het volgende. Vanaf augustus 2011 ben ik werkzaam voor een uitzendbureau als flexmedewerker en werkte 20 uur per week tot aan mijn verlof. Mijn zw verlof ging in op 24 januari 2012. Nu is het zo dat ik in december 2011, 2 weken ziek ben geweest. Van deze 2 weken had ik 2 wachtdagen die niet uitgekeerd worden en vervolgens heb ik over de overige dagen maar een aanvulling van 75% ontvangen. Nu begreep ik van het uwv dat zij voor de berekening van mijn dagloon gekeken hebben naar de maand december. Dit valt voor de berekening van mijn dagloon erg ongunstig uit. Mijn vraag is nu dan ook: kan ik het uwv vragen om mijn dagloon te berekenen over een langere periode dan een maand? Dit omdat ik in de maand december ziek ben geweest en dit niet een reële schatting is van mijn inkomsten.
    Mijn loon werd overigens elke week uitgekeerd.

Alvast bedankt, groeten, Patricia

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Patricia,

De WAZO wordt normaal gesproken gebaseerd op wat je gemiddeld per werkdag verdiende in de laatste 4-wekelijkse of maandelijkse loonaangifteperiode van je werkgever. Als loon in deze periode lager was vanwege ziekte of verlof, kijken we naar de laatste periode voordat je ziek werd of met verlof ging.

Als je denkt dat dit bij jou niet is gedaan, kun je dit via UWV Telefoon (0900 - 9294) laten controleren. De collega die je uitkering heeft berekend, kan het voor jou controleren en eventueel aanpassen.

Actuele informatie over de berekening van de WAZO-dagloon vind je hier.

Ik wens je veel sterkte met de laatste loodjes van je zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina