na het stoppen met de pil....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bootsy, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    dan word er geadviseerd om in ronde 1 niet zwanger te worden...
    Is dit echt heel erg belangrijk om op de volgen?
    Wie heeft er wel gewoon in ronde 1 geklust?

2. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik zou niet weten waarom je moet wachten met klussen. Heel erg vaak is je lichaam zich aan het herinstellen na die hormoonregulering van de pil. Dat kost gewoon een x aantal maanden. De ene is meteen zwanger, de ander moet lang wachten. Ik ken er in mn omgeving een aantal die gelijk na het stoppen met de pil in 1 keer zwanger zijn geraakt. Wij zijn nu in ronde 3, maar merk nog steeds dat mijn lichaam aan het ontpillen is, al wordt het steeds minder.
    Ik zou zeggen: klus lekker en je ziet het wel.

3. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik wou zelf ook al klussen.. heb al zo'n lange tijd moeten wachten en ik wil gewoon aan de slag... en wat je zegt misschien duurt het nog een hele tijd voordat het zover is...
    Ik moet zeggen dat ik nu ook al echt aan het ontpillen ben volgens mij... of ik heb een buikgriepje of zo. Maar ik ben misselijk en heb last van diarree... echt erg zeg

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

je kunt gewoon gelijk beginnen hoor, hebben wij ook gedaan! het enige nadeel is dan dat je niet weet hoe lang je cyclus is. dan ga je jezelf helemaal gek lopen maken als je "overtijd" bent dat je zwanger bent maar dat is dan vaak niet zo. mijn eerste cyclus na de pil was 54 dagen. als ik uitging van mijn langste cyclus voor de pil (40 dagen) was ik 14 dagen overtijd. nou in die 2 weken kun je echt van alles gaan denken.
    volgens mariel croon (boek zwanger worden) kun je meteen beginnen, daar is verder op gezondheidsgebied geen bezwaar tegen. er is alleen een kleine verhoogde kans op een tweeling. :)

5. Roos25

Roos25 Niet meer actief

pffff, de eerste maand herkende ik mezelf niet weer. Ik voelde me 30 kilo zwaarder, huilen om niets, pijntjes, krampjes, erg pijnlijke borsten...ga zo maar door. Sommigen hebben nergens last van. Deze maand heb ik bijna nergers meer last van. Ben alleen nog maar 2-3 dagen ongesteld elke keer. Het blijft maar afWACHTEN...
    Ik ka je alleen meegeven dat je jezelf tijd moet gunnen en er niet te veel mee bezig moet zijn. Ik vind het zelf ook heel moeilijk, maar je moet elke keer zo wachten.

6. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik word nu al gek van mezelf... ;) haha

Meer kans dus op een tweeling... ik heb altijd al geroepen dat ik echt graag een tweeling zou willen. Mijn zus heeft dit ook en ik heb zoveel dingen gezien wat leuk is eraan.. Natuurlijk weet ik de mindere dingen ook, maar toch lijkt het me super gaaf. (ook al verklaren de meeste me voor gek)

7. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hihi nou hard aan de klus! succes ;)
    hoop dat het snel raak is voor je

8. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik hoop het ook... maar dat hoop ik ook echt voor alle meiden hier zo... dat we maar snel zwanger zijn met z'n allen ;)

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij zijn ook de eerste ronde er meteen voor gegaan.....
    En jahoor het was nog raak ook!

Enige is inderdaad dat je niets weet qua cyclus en of dat wat je voelt iets van ene prille zwangerschap of van het ontpillen is.....

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Vroeger werd afgeraden om meteen zwanger te raken.
    Maar tegenwoordig bestaat er geen enkel bezwaar meer tegen!

Je hebt tegenwoordig zulk accuraat apparatuur, die kan tot op de dag zien hoe ver jij bent in een zwangerschap.
    En dat hadden ze vroeger dus niet en om die reden moest je een cyclus afwachten zodat je meer inzicht had.

Veel plezier dus :)

11. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Oh dat lijkt me helemaal geweldig... en alles gaat goed? gefeliciteerd nog... ;)

12. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik heb deze vraag 2 weken geleden ook gesteld en iedereen zeg dat t geen kwaad kan dus ben ook gaan klussen. Als ik een normale cyclus zou hebben net als voor de pil dan zou ik morgen m'n eisprong moeten hebben, ben benieuwd want ik heb toch een behoorlijk aantal jaartjes de pil geslikt dus denk aan de ene kant dat m'n cuclus een beetje in de war is.
    Succes met klussen en ik hoop voor alle meiden hier dat jullie allemaal snel zwanger mogen worden.

13. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    :oops: echt waar? ik heb de vraag helemaal nergens gezien... :oops:
    Hoop ook dat jij snel zwanger zult zijn...

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wat ik heb gelezen kan het inderdaad geen kwaad, ze raden het alleen niet aan v.w de eventuele datum wanneer je dan uitgerekend moet zijn omdat je niet weet hoe lang je cyclus was...maar ja, dat lijkt mij eigenlijk nog de minste zorg.

15. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    tja dat klopt... en hoe groot is nu echt de kans dat je in de 1ste ronde meteen raak schiet ;)

Het kan natuurlijk, maar toch... ik ga er niet vanuit...

16. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Wij alleen was het pas raak in ronde 6 ;)

17. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Das toch ook nog best snel... Ook al kan het mij niet snel genoeg gaan ;)

18. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    haha ja het is ook snel!

Maar idd als je iets heel graag wilt duurt iedere maand te lang haha. Maar als je eenmaalzwanger bent moet je echt genieten want die 9 maanden gaan pas echt snel!

19. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Gaan die 9 maanden echt voor je gevoel snel? Lijkt mij dat dat ook best lang duurt...
    Ja, ik wil het liefste nu ook al meteen zwanger worden in ronde 1... Ben enorm ongeduldig. Maar tja, we zien wel. en bijna zwangerschapsverlof zie ik... ook lekker genieten ;)

20. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    jaja heerlijk. Idd de 9 maanden gaan super snel dat wilde ik ook niet geloven haha. Het enige dat lang duurt is de tijd tot je eerste echo. Je wilt bewijs natuurlijk je wilt het hartje van je kindje zien. :D

Deel Deze Pagina