2de IVF mislukt....misschien naar UZ Gent ?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Raffel, Feb 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Raffel

Raffel Actief lid

Aug 29, 2006
    103
    0
    0
    Hoi allemaal,

Helaas is net mijn tweede IVF poging mislukt want ik ben net, jammer genoeg, ongesteld geworden.
    Ik ben best wel een beetje teleurgesteld omdat ik het niet echt snap. Ik ben alle testen door gegaan en ben helemaal gezond en mijn vriend is ook helemaal gezond dus alles zou toch moeten werken. Ook hebben we nooit problemen om een goede embryo te creeeren (het is er ook altijd maar eentje die goed is...de rest wordt altijd vernietigd....), maar toch wordt ik telkens weer ongesteld.
    Als ik dan vraag in het ziekenhuis van "Hebben jullie enig idee waar de oorzaak kan liggen " dan antwoorden ze vaak met "Ja, dat is de natuur"
    Moet eerlijk zeggen dat ik daar dan niet zo veel mee kan.......
    Ook lees ik dat er hier op het forum vaak meerdere emmy's (2) worden teruggeplaatst. In Rotterdam plaatsten ze er maar standaard 1 terug.
    Omdat dat de kans op meerlingen verminderd. Maar verminderd dat ook je kans op zwangerschap ?

Nu heb ik al meerdere verhalen gehoord van mensen die naar Gent zijn gegaan en dat daar de techniek toch echt wat vooruitstrevender is dan in Ned.
    Heeft iemand er hier ervaring mee ?

bedankt !

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Hoi Raffel,

Wij hebben volgens mij al eerder contact gehad via PB...jij loopt toch ook in Zwijndrecht en voor de TP naar R'dam?
    Bij ons werden er altijd 2 terug geplaatst, maar ik ben in R'dam ook nooit zwanger geworden.
    Na een gesprek met de arts zijn wij voor het lab-gedeelte overgegaan naar Tilburg en daar ben ik beide keren zwanger geraakt! Eerste keer werd een MK maar de 2e keer gaat nog steeds goed...ben nu 16 weken!

Als je meer wilt weten, dan PB je me maar!

Groetjes!

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,146
    113
    Happyland
    Hoi Raffel
    Ik loop ook in Zwijndrecht in het zh.
    En heb eind 2007 een ivf poging in het EMC gehad.
    Mij werd toen verteld dat de kans op een zwangerschap met 2 embryo's maar een paar procentjes hoger ligt dan met 1 embryo.
    Ik heb hetzelfde 'probleem'als jij, nl dat er geen oorzaak is gevonden.
    En dat er dan zo moeilijk wordt gedaan over het terugplaatsen van 1 of 2 emmies is heel frustrerend,omdat er na al die jaren nog geen zwangerschap heeft plaatsgevonden.
    Ik heb tijdens een van de iui pogingen 5 eitjes geproduceerd en daarvan zijn er 3 weggehaald. :(
    Heel frustrerend,had er het liefst 3 gehouden maar goed...
    Wat ik niet begrijp is dat je geen iui meer krijgt.(Heb ff je andere berichtjes gelezen)Met hormoonstimulatie is dit een prima iets om op paren zoals wij uit te proberen.

Over Gent kan ik je niks vertellen, maar kan me voorstellen dat je wanhopig raakt.

Ginny, in hoeverre verschilt een behandeling in Zwijndrecht/EMC ten opzichte van Tilburg?(Afgezien van het feit dat je in Tilburg zwanger bent geraakt.) :D

4. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Het verschil wat wij ervaren hebben, is dat R'dam standaard na 3 dagen de TP doet.
    In Tilburg wordt je op dag 2 gebeld en dan wordt ook verteld of je dezelfde dag (dus dag 2) de TP hebt of de volgende dag (dag 3)
    Tilburg is van mening dat als de emmy's er goed uitzien, dat die z.s.m. moeten worden teruggeplaatst. De beste plek om te ontwikkelen/groeien is toch de baarmoeder en niet de stoof in het lab.

Verder weinig verschil, al vind ik het in R'dam erg onpersoonlijk...had daar erg het gevoel een nummer te zijn en in Tilburg een stuk menselijker en gemoedelijker.

Ik ben trouwens voor de FM's en punctie gewoon in Zwijndrecht gebleven, alleen het labgedeelte dus naar Tilburg ipv R'dam ;)

5. LiAnn

LiAnn Bekend lid

Feb 1, 2009
    539
    0
    0
    Hallo ,

Ik zit ook in zwijndrecht en lab gedeelte in R'dam(EMC)
    Zara wat zijn jou ervaringen in zwijndrecht als ik dat mag vragen,zit jij voor het lab gedeelte nu ook in R'dam ?
    Het is onze 1e ivf en we zitten nu in de ww ik mag vrijdag testen.
    Ik vraag dus naar de ervaringen,om mocht deze keer niet lukken wij uit onze pogingen het beste willen(dat wil en probeert iedereen natuurlijk)

Lfs LiAnn

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,146
    113
    Happyland
    Hoi LiAnn
    Ik ben op het moment bezig met iui behandelingen.
    Die ivf poging kreeg ik omdat ik meedeed met een onderzoek.Eigenlijk wilden ze meteen daarmee verder,maar heb er toen voor gekozen om eerst iui te proberen.Ik vond het anders zonde van de pogingen.
    De ivf poging is van A tot Z in het EMC gebeurd.Ik heb 2 iui pogingen in he EMC gehad,maar dat vond ik waardeloos.Was allemaal in eigen cyclus,was geen enkele controle door het zh.Toen ben ik naar Zwijndrcht verhuisd en ben overgestapt van zh.Omdat ik van Ginny had gehoord dat ze hier wel hormonen gebruiken.De kans op zwangerschap ligt dan toch iets hoger..
    Ik vind Zwijndrecht wel een prettig zh.Je hebt standaard dezelfde arts(Ik heb dr vdD)Zij is erg aardig.Tot nu toe heb ik de inseminaties altijd bij dr. L gehad.Bij hem is me opgevallen dat je alles zelf moet vragen, want hij is niet zo heel informatief.
    't Enige nadeel aan Zwijndrecht zijn de lange wachttijden in het zh.Zeker bij dr L. Plus dat je dan op poli 46 moet zijn en dan zit je tussen tig zwangere buiken in.

:(
    Ik wilde je heel veel suc6 wensen met deze ivf poging.Weet als geen ander hoe vreselijk spannend dat wachten is...

7. LiAnn

LiAnn Bekend lid

Feb 1, 2009
    539
    0
    0
    Hai Zara,

Bedankt voor j e reaktie!
    Ja ik zit in zwijndrecht bij dezelfde arts, een heel fijne arts is het.
    Ik heb tot de punctie in zwijndrecht gedaan en het labgedeelte in het EMC.
    De andere arts waar je 't over hebt ken ik ook,niet zo goed ,maar is idd niet zo informatief en ik vond het niet z'on fijne arts.Maar goed dat maakt niet uit.
    ja is niet zo fijn he om tussen de dikke buiken te zitten,dat vind ik ook.

Maar het is idd zo vreselijk spannend. Gisteren had ik een rotdag ik had een beetje ongi gevoel(dit heb ik al een aantal keren gevoeld) en toch even naar de ivf verpleegkundige gebeld,maar ja ze zei het kan beiden kanten op. Dat had ik eigenlijk al verwacht. Als je maar iets voelt dan vraag ik mezelf gelijk af wat is dit ?
    Maar we kunnen alleen maar afwachten.

Lfs LiAnn

8. LiAnn

LiAnn Bekend lid

Feb 1, 2009
    539
    0
    0
    Raffel,

dit heb ik nog niet gezegd en sorry hiervoor :oops:
    Maar wat ontzettend jammer dat deze poging ook niet gelukt is.
    Verder kan ik je niet helpen met Gent ik heb hier geen ervaringen mee.

Lfs LiAnn

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,036
    6,146
    113
    Happyland
    Ik heb dat eigenlijk ook helemaal niet gezegd hoe kl&te het is dat de 2e poging weer mislukt is.Hoop echt dat de volgende poging raak zal zijn!

Spannend LiAnn, dat ongi gevoel kan inderdaad beide kanten op gaan.
    Je zult dus nog even moeten afwachten, rotdagen zijn dat...
    Wel apart dat jij dezelfde arts hebt.Wie weet hebben we al eens samen in de wachtruimte gezeten...

10. LiAnn

LiAnn Bekend lid

Feb 1, 2009
    539
    0
    0
    Hai Zara,

Ja het zijn zeker rotdagen. Je weet niet wat je hoort te voelen,ofdat je niks moet voelen en er is niemand die je iets kan zeggen.
    Ik word er erg onzeker van.
    Het is zeker heel toevallig en wie weet hebben we elkaar idd allang is een keertje gezien.
    Dat is best leuk,ik vond het ook heel toevallig dat ik Ginny hier tegen kom, die zat ook in z'drecht.

Lfs LiAnn

Share This Page