overtijd en voorweeën?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sunnyke, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hallo,

ik was uitgerekend voor afgelopen woensdag. Omdat de gyn (woon in België) opmerkte dat er nog totaal geen vordering inzat (had geen enkele voorwee gehad, geen ontsluiting,..) heeft hij mijn baarmoederhals naar voren gehaald omdat die nog heel ver zat. Sindsdien ben ik mijn slijmprop verloren en heb ik ook al enkele dagen last van een soort kramp die om de 10 minuten komt opzetten en die onmiddellijk doortrekt naar mijn rug.
    Nu vroeg ik me af of dit dan de voorweeën zijn? Er zit namelijk niet altijd die regelmaat in. Soms is het er een uur niet, en dan weer terug om de 10 minuten.
    Ondertussen heb ik dus wel al behoorlijke rugpijn ervan gekregen, en vraag me nu een beetje af hoelang dit nog zo gaat blijven zonder door te zetten. Kan het misschien toch iets sneller "serieus" worden doordat ik nu toch al 4 dagen overtijd ben?

Alvast bedankt!
    Sunnyke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Dit zullen inderdaad wat voorweeen zijn, waarschijnlijk veroorzaakt doordat hij je baarmoedermond heeft geprikkeld. SOms zie je wel eens dat het dan net voldoende word geprikkeld om de bevalling een zetje te geven.
    Hopelijk ga je snel bevallen!

IMke

Deel Deze Pagina