Lang verhaal en ik ga deze week ook naar de huisarts met hetzelfde verhaal, maar misschien dat 1 van jullie tips of herkenniing heeft!!!! Tijn heeft als baby veel gespuugt, reflux, maar dit was niet heel extreem en met verdikte voeding prima op te losen. Met 6 maanden pap gaan geven, maar steeds als hij pap had gegeten begon hij extreem te spugen. Dus al snel geen pap meer maar gelijk aan het brood. Vanaf dat Tijn vastvoedsel kreeg zou je zeggend at zijn ontlasting ook hoort te veranderen, maar Tijn heeft nooit compacte ontlasting gehad en soms wel dagen van 5/6 luiers. Volgens de huisarts toendertijd normaal. Alles tussen de 1 keer ind e 5 dagen en 5 keer per dag is normaal bij kids. Prima, Tijn groeide en ontwikkelde zich goed. Was niet ziek etc. Nu sinds afgelopen september is het weer helemaal raak. Het begon met een nachtje spugen. Prima kan gebeuren, elk kind spuugt wel eens. Maar al snel begonnen de diaree luiers. NIet extreem vaak, maar elke luier ontlasting was water dun. Dit duurde zo een week, met in diezelfde week zo 3 keer snachts spugen. Na een weekje geen spugen en weer iets dikkere ontlasting begon het weer. Ik ben toen naar de HA geweest en die vond Tijn er prima uitzien en omdat Tijn goed groeid en ontwikkeld maakte ze zich geen zorgen. Ze ging uit van een virus en die kon lang duren bij kinderen. Misschien stoppen met zure dingen was de tip. We zijn toen gestopt met appel geven, geen appelsap, appel, appelstroop etc. Alles waar appel in zat geven we isndsdien niet meer. Tijn had inene compacte ontlasting, moest moeite doen om te poepen, en dit was voor het eerst in zijn korte leventje! Iedereen verteld geen appel, en dit is 3 weken goed gegaan. Nu sinds 2 weken is hij steeds weer aan het spugen(vooral snachts in bed!!) weer flink aan de diaree(afgelopen week zelfs 1 keer zo extreem, zelfs ik(werk in de kinderopvang) had nog nooit zoveel waterontlasting in 1 keer gezien.) Ik aan iedereen vragen of hij appel heeft gehad maar nee, niemand had hem iets met appel gegeven. Vanacht wa shet weer raak en ik ben het zat! Hele bed weer onder de spuug, en flink ook. Weer huilen van de buikpijn. NU zit hij naast mij heerlijk te spelen, nergens geen last van, eet goed, ziet er goed uit... Wat moet ik doen, ben het zo zat, en vind het zo sneu! Tijn vind het spugen zo eng en vervelend, hij is dan steeds in paniek en huilt dan zo sneu! Zit al te denken aan een allergie, iest anders dan appel, maar kan niet bedenken wat. En waarom is het spugen voornamelijks nachts? Ik ben zo bang dat als ik weer naar de HA ga dat Tijn allemaal nare darmpoderzoeken gaat krijgen of iets dergelijks. En hij groeid en ontwikkeld zich gewoon prima. Is niet ziek etc. Is dat dan wel nodig. Ergens weet ik van wel, want naar mijn idee is het niet normaal, maar ik wil het mijn ventje gewoon niet aandoen! herkenbaar???? Tips??? kus miek