Wel (of niet) zwanger naar een pretpark??

Discussion in 'Zwanger worden' started by Fem, Dec 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hoi meiden,

Misschien een hele gekke vraag hoor, maar stel dat je nét zwanger bent en je gaat naar een pretpakr, mag je dan wel in achtbanen en aanverwante dingen of kan dit kwaad voor het vruchtje???

Kijk, wie weet is het wel raak deze maand (een mens mag hopen toch? ;)), maar op de dag van mijn NOD zitten wij in Disney en aangezien ik een echte waaghals ben wil ik natuurlijk overal in :D, maar wat nou als ik ineens zwanger ben deze maand....??? Kan ik dan veilig overal in of is het beter om dit te laten??

Sorry voor de domme vraag.... :):)

Ben wel benieuwd hoe jullie hierover denken...

Liefs,

Fem

2. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Hoi Fem,

Ik ben ook naar een pretpark geweest toen ik net zwanger was, maar nog niet wist. Ben ook in achtbanen etc. geweest en inmiddels ben ik 9 weken zwanger.
    Ik denk niet dat het kwaad kan voor het vruchtje.

Liefs Dithje

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wat ik mij herinner is dat er bij attracties waar je als zwangere niet in mag dit vermeld staat (zoals meestal achtbanen en dingen die snel gaan) .

Maar bij jou is het nog niet zeker of dat je dan wel of niet zwanger bent.. Tja ik weet niet wat ik in jou geval zou doen.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Kijk als je nou echt zwanger bent dan vind ik het wat anders maar op de dag van je NOD kan je toch wel overal in.
    Als het raak zou zijn is het nog maar heel pril en als het mis zou gaan dan komt het vaak door een slechte innesteling o.i.d.
    Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan.
    Misschien kan je voor je NOD alvast een testje wagen en als je dan posi test kun je als nog besluiten om nergen is te gaan.
    Ik ben zelf met de 21 weken in disney geweest en er is ook genoeg te doen zonder als die achtbanen hoor haha

5. manny82

manny82 Bekend lid

Sep 11, 2007
    531
    0
    0
    ik zou gaan zo rond om je nod kan het volgens mij nog wel wat stootjes verdragen. Ik ging naar een pretpark toen ik 5 maand zwanger was ga zo wie zo niet in achtbanen ( durf ik niet hihi) maar nooit bij stil gestaan echter bij de bootjes op het water stond nog dat ik als zwangere er niet inmocht. Ben wel gegaan kon anders nergens in. Je weet zelf wel wat kan denk ik qua gevoel.

veel plezier en ik zla voor je duimen

6. Pupke

Pupke Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    3,043
    3
    38
    Maastricht
    Hee, wat toevallig! Ik heb mijn NOD ook over ongeveer 10 dagen en ook wij zijn dan in Disney! Ik zal naar je zwaaien als ik je zie... :D. Maar om antwoord te geven op je vraag: ik denk wel dat ik gewoon in achtbanen en de Tower of Terror ga. Een mede sept. 2008 mama gaf ook al aan dat het gevaar met name zit in de beugels die tegen je buik aan duwen (en in de bochten of loopings veel druk kunnen geven). Maar als je pas net zwanger bent zit je baarmoeder nog helemaal achter je schaambeen. Maar goed: je moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Maar het is inderdaad zo dat ook buiten alle snelle, enge attracties genoeg andere dingen overblijven als je er toch niet in wil. Veel plezier!

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Ik zou me er niet druk om maken, en gewoon overal in gaan.

8. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Ik zou gewoon gaan en genieten!

9. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zou nog gaan, als het fout zou gaan (niet te hopen natuurlijk) zal het dat sowieso wel gaan denk ik en niet door de achtbanen (in dit stadium dan he)

10. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    volgens mij word je afgeraden om in achtbanen te gaan omdat de beugel dan in je buik drukt. Aangezien het kindje de eerste weken nog achter je schaambot zit kan je volgens mij rond je NOD in achtbanen.

Het kan namelijk niet zo zijn dat het vructje bijvoorbeeld los schiet bij het innestelen

Share This Page