te weinig aangekomen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mama em, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi Eveline,

Ik heb even een vraagje:

Ons meisje is net 1 geworden en was afgelopen week op het cb geweest. Ze was te weinig aangekomen en gegroeid (vorige afspraak was ruim 3 mnd terug)
    Nu is ze al vanaf haar geboorte klein (onderste lijn vd groeicurve en gewicht er net iets boven)
    Ze weegt nu 7,5 kilo en is 70 cm, begint echt vd ondergrens af te buigen.
    Wij zijn beide ook klein, dus ik had ook geen groot kind verwacht.

Wijzelf maken ons eigenlijk geen zorgen:
    Ze is vrolijk en tevreden, slaapt goed en eet steeds beter.
    Ze heeft 6 mnd volledig bv gehad en daarna zijn we begonnen met groente, fruit, brood.
    Fruit eet ze al lang goed (heel potje of 2 stuks vers fruit, meestal vers) Brood en groente/potjes is ze pas sinds december goed gaan eten. Das volgens mij best laat (9,5-10 mnd oud)

Nu is haar schema als volgt:

's ochtends eerst bv en sinds 2 weken daarna nog 1 boterham of pap (eet ze nog niet zo goed, maar wel makkelijk de 2 dagen dat ik moet werken en we vroeg opmoeten)
    Tussendoor fruit.
    Tussen de middag 1-2 boterhammen en bv
    Tussendoor: sap en koekje/soepstengel of soms yoghurt (alleen op kdv, daar slaapt ze minder)
    's avonds meestal een potje en steeds meer ons eten met staafmixer fijner gemaakt. Vaak eet ze een half potje, soms helemaal. Als toetje volle yoghurt eventueel met fruit als dat nog over is.
    Voor het slapengaan bv
    's avonds laat nog 1x bv.
    Tussendoor soms nog wat water, thee (rooibos) of diksap uit de tuitbeker. Drinkt steeds meer.

Nu komt mijn vraag (eindelijk)

Kunnen we er nog iets aan doen om haar beter te laten aankomen? (gebruik al volle yoghurt en doe op het brood boter met beleg)
    Of denk jij ook dat ze gewoon een late starter is met eten en dat het wel bijtrekt?

Sorry voor het lange verhaal, alvast bedankt voor de moeite.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Mama Em,

Ik vind jullie schema er prima uitzien. Ik denk dat het moeilijk wordt om nog iets toe te voegen aan jullie schema.

Groeten Eveline

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    bedankt voor je reactie!

Ik heb haar gewicht ook nog ingevuld op de borstvoedingsgroeicurve en dan valt ze wel binnen de grens qua gewicht.

Dus denk idd dat het wel goedkomt als we zo doorgaan!

Deel Deze Pagina