hi, Heb van de week een positieve test gehad. Laatste ongesteldheid was begin mei. Wanneer moet je naar de huisarts?
niet Zodra je weet dat je zwanger bent, kun je een afspraak maken met de verloskundige. Veel verloskundigen plannen de eerste afspraak rond de achtste of tiende week van je zwangerschap.
Waarom wil je naar de huisarts dan? Als je zwanger bent moet je gewoon een verloskundige bellen. Die zijn daarvoor.
Je hoeft inderdaad niet meer langs de huisarts, onze thuistesten zijn net zo betrouwbaar als die van de dokter. Ik ben met 5 weken even gegaan omdat ik toch moest voor iets anders. Moet zeggen dat ik het toch wel prettig vond om het hem even te vertellen, zo kreeg ik direct een berg informatie mee naar huis en maakte hij notities van mijn zwangerschap. (ivm uitschrijven medicatie ed.)
Je hoeft in principe niet naar huisarts(sommige zijn inderdaad ook vlos),maar zou wel door geven dat je in verwachting bent.Tenminste hier vinden ze dat wel zo prettig,dan staat het in de computer.
Inderdaad niet, tenzij je huisarts ook verloskunde doet.. Mijn huisartsassistente feliciteerde me toen ik belde bij 6 wk en verwees me door naar de VK. Die met 6,5 week gebeld en met 8wk de intake.
ik moest eerst de huisarts bellen toen ik zwanger raakte en heb met hem een afspraak als ik 8weken ben. Van daaruit ga ik naar de gyn en blijf ik elke maand 1x bij de huisarts komen om alles door te spreken enz ivm dat het ziekenhuis ongeveer 25km verder op is en de hisarts ook opgeleid is voor vk. Ik vind het ook heel makkelijk om de huisarts even te informeren omdat hij dan weet wat hij wel en niet mag of kan voor schrijven ivm zwangerschap.
Ik heb inderdaad de huisarts gebeld, om te melden dat ik zwanger ben. Verder komt de huisarts er niet aan te pas.
Hier ook geen huisarts gebeld, maar meteen de verloskundige hier in de buurt. Dokter komt er wel ooit achter