wanneer naar ha

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door race, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    hi,
    Heb van de week een positieve test gehad. Laatste ongesteldheid was begin mei. Wanneer moet je naar de huisarts?

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Gewoon even bellen naar de huisarts ...

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    als je een positieve zwangerschapstest hebt kun je ook meteen de verloskundige bellen!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    niet

Zodra je weet dat je zwanger bent, kun je een afspraak maken met de verloskundige. Veel verloskundigen plannen de eerste afspraak rond de achtste of tiende week van je zwangerschap.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Waarom wil je naar de huisarts dan? Als je zwanger bent moet je gewoon een verloskundige bellen. Die zijn daarvoor.

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Sommige huisarten zijn ook opgeleid tot vk ;) ...

7. race

race Lid

10 jun 2009
    28
    0
    0
    groningen
    oké bedankt. Ik dacht dat de HA je moest verwijzen. Ga morgen maar eens bellen dan... spannend:D

8. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Je hoeft inderdaad niet meer langs de huisarts, onze thuistesten zijn net zo betrouwbaar als die van de dokter. Ik ben met 5 weken even gegaan omdat ik toch moest voor iets anders. Moet zeggen dat ik het toch wel prettig vond om het hem even te vertellen, zo kreeg ik direct een berg informatie mee naar huis en maakte hij notities van mijn zwangerschap. (ivm uitschrijven medicatie ed.)

9. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Je hoeft in principe niet naar huisarts(sommige zijn inderdaad ook vlos),maar zou wel door geven dat je in verwachting bent.Tenminste hier vinden ze dat wel zo prettig,dan staat het in de computer.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad niet, tenzij je huisarts ook verloskunde doet..

Mijn huisartsassistente feliciteerde me toen ik belde bij 6 wk en verwees me door naar de VK. Die met 6,5 week gebeld en met 8wk de intake.

11. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    ik moest eerst de huisarts bellen toen ik zwanger raakte en heb met hem een afspraak als ik 8weken ben. Van daaruit ga ik naar de gyn en blijf ik elke maand 1x bij de huisarts komen om alles door te spreken enz ivm dat het ziekenhuis ongeveer 25km verder op is en de hisarts ook opgeleid is voor vk.
    Ik vind het ook heel makkelijk om de huisarts even te informeren omdat hij dan weet wat hij wel en niet mag of kan voor schrijven ivm zwangerschap.

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb inderdaad de huisarts gebeld, om te melden dat ik zwanger ben. Verder komt de huisarts er niet aan te pas.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier ook geen huisarts gebeld, maar meteen de verloskundige hier in de buurt.
    Dokter komt er wel ooit achter:D

Deel Deze Pagina