Hoi Onze dochter had gisterenavond om 0.30 de laatste fles en kwam vanmorgen om 7uur, netjes, maar ze krijgt normaal 6 flessen, alleen zou dit qua tijd tekort op elkaar zitten, dus ik heb nu 5 flessen van 150+5 en om 7uur, 11uur,15uur,19uur en de laatste om 23uur. Maar dat maakt toch niet uit, wel laat ze steeds een beetje van deze staan,maar dat komt omdat hier weer een schep extra voeding in zit en ze dus voller raakt. Maar nu kijk ik gewoon hoe laat ze komt morgenochtent en dan ga ik vanuit daar weer kijken of ze er dan 5 of 6 moet. Dat los ik dan zo toch prima op? Gr Desiree
Hallo Desiree, Het is helemaal prima hoe je het aanpakt. Je dochtertje kan inderdaad 5 of 6 voedingen per dag drinken, ze krijgt bij beide voldoende voedingstoffen binnen. Groetjes van Petra.
Hoi, Maar ze drinkt niet altijd haar flesjes leeg, komt dat dan omdat ze dan nog verzadigd is? Want ze krijgt de fles tussen de 3 en 4 uren, maar net hoe het loopt. En soms vind ik het moeilijk om te zien of ze nou honger heeft, want dan zijn er bv 2,5 uur voorbij en dan is ze wakker in bed en als ik haar dan ga halen en met haar ga zitten op de bank dan gaat ze weer slapen. Heb ook wel eens gehad dat ze de fles van me kreeg en dan at ze niet. Ik moet je zeggen ik vind het soms wel lastig hoor, en ik wil het gewoon goed doen, soms wordt ik nog wel eens een beetje onzeker, maar dat heeft iedereen denk ik wel. Het baby zijn is gewoon een moeilijke periode omdat je kindje niet kan praten. Ook sabbeld ze op haar handjes en ze kwijlt best erg, maar heeft dat sabbelen dan te maken met honger of met ontdekking? En als ze bij je zit probeerd ze met haar hoofd weg te duiken, is dat ook een teken van moeheid? Hihi wat een vragen he. Maar ik vraag het liever aan iemand die er verstand van heeft ipv de buurvrouw Ook hoor je haar wel eens huilen of gillen in haar slaap, wat is dat? Gr,
Hallo, Geeft niks hoor, ik kan me goed voorstellen dat je veel vragen hebt! Het is ook allemaal nieuw en vaak moet je toch even goed kijken naar je kindje en naar de signalen die ze geeft. Sabbelen kan een teken zijn van honger, maar het kan ook zijn dat ze nog wat zuigbehoefte heeft. Geef je haar misschien ook een speentje? Wegkijken is vaak een teken dat ze moe is. Als je haar hoort huilen of gillen in haar slaap heeft ze misschien een vervelende kramp in haar buikje of zit er een boertje dwars. Het kunnen verschillende dingen zijn en in de loop van de tijd zal je vanzelf zien dat je de signalen makkelijker herkent. Als Demi niet al haar flessen helemaal leegdrinkt hoef je je geen zorgen te maken, het kan zijn dat ze dan gewoon genoeg heeft. Groetjes Linda