Wie kan mij helpen? Ik denk net aan alle 'symptomen' die ik heb en als ik ze naast elkaar zet lijkt het wel of ik misschien diabetes kan hebben???? Iemand een idee? Ik weet niet wat de symptomen precies zijn voor diabetes. Zowiezo ben ik al 10 kilo aangkomen. En ik bedacht mij dat ik ineens zeker 3 liter per dag drink terwijl ik normaal een moeilijke drinker ben. Ik heb constant dorst en moet ook erg vaak naar de wc. Ik weet zeker dat mijn baarmoeder al voorbij mijn ribben zit want de kleine schopt echt al overduidelijk tegen mijn ribben aan als hij er zin in heeft. 4 weken geleden was de baarmoeder 2 tot max 4 cm boven mijn navel. Er is wel een risico omdat het in mijn familie voorkomt en ik overgewicht had al voor de zwangerschap (88kg bij 1.70meter). Zijn dit mogelijke symptomen? Of zit ik er helemaal naast .
Het zou kunnen maar dit is makkelijk na te gaan door je suikerbloedwaarde na te laten kijken. Je verloskundige heeft dit nog niet gedaan? Zo niet dan zou ik daar de eerstvolgende afspraak na vragen. Als deze dan te hoog is zullen ze het verder onderzoeken.
Het is alleen aan het begin van de zwangerschap gedaan. Ik ga er nu wel naar vragen. Donderdag moet ik weer maar misschien dat ik maandag even bel. Want ik wil dit absoluut niet daar laten doen. ik heb al angst voor bloedprikken en daar gebeurd het nog met zo'n ijzeren pinnetje die ze in je vinger prikken met hoge snelheid. Nee dan ga ik liever op hun advies even bij de ha prikken ofzo.
Hoi hoi, Het zou best kunnen dat je suiker heb. Als ze daar op gaan controleren, dan word er op 1 dag 3 bloed bij geprikt. Om 8:00 dan moet je nuchter zijn, om 11:00 en om 15:00. En dan niet via een vinger prik maar halen ze het bloed uit je arm. Teminste zo hebben ze bij mij gedaan. Sterkte er mee. Groetjesss Jetje
Ik heb 1 keer eerder een bloedtest gehad voor diabetes (vorige zwangerschap) en toen hoefde ik maar 2 keer te prikken. 1 keer nuchter en 1 uur na het drinken van een vies drankje. Ik zal morgen gelijk even bellen .
Ik heb van de week nog die Glucose test gedaan en hoefde maar 1 x geprikt te worden, alleen een uur na het drinken van het drankje.
Ok vreemd, meestal willen ze toch ook een nuchtere waarde hebben.. Blijbaar verschilt het heel erg waar je moet prikken.
Vaak kun je dit ook gewoon even laten doen bij de huisarts. Als ik bel met de assistente kan ik de volgende ochtend gewoon even langs komen en dan doet de assistente het. Die waarde neem ik dan mee naar de verloskundige. Zou het er sowieso even met je verloskundige over hebben!
ALs je een betrouwbare uitslag wil hebben dan laten ze je een gtt test doen. Dat is dus hetgeen wat jij in je 1e zwangerschap gehad hebt.
dat vele drinken en 10 kilo aankomen en vaak plassen zegt volgens mij niets.. wel dat het al in je familie zit en dat je overgewicht had/heb dat je dan risico groep kan zijn.. maar ik ben ook 10 kilo aangekomen, drink ook veel en plas ook veel..maar heb geen overgewicht en de aandoening zit niet in de familie.. Dus als je het zeker wilt weten zou je idd het best even je vk/ha bellen om te testen.
Pfff.... ik kan nu zo komen voor een vingerprikje. Maar dan krijg ik zo'n ouderwetse prik met een ijzeren ding. Dat doet pijn en ik ben er als de dood voor!!! Vind een normale prik al eng. Nu twijfel ik... naar de vk gaan voor die prik of naar de ha voor een gewoon vingerprikje?
Gewoon gaan nu anders blijf je het je afvragen! Vertel er ook bij wat je vandaag gegeten hebt en hoe laat dat was. Wil je niet ontmoedigen maar die vingerprik mag je bij jezelf 7 keer op een dag uitvoeren voor de rest van je zwangerschap als je zwdiabetes hebt. En je went er echt aan hoor....
Ja ik ga maar gewoon. Ik heb 1 stukje chocola gegeten maar als ik daarben is dat al 1,5 uur geleden. dat was goed volgens haar. Ik weet dat ik niet bang moet zijn voor het prikje, maar het zweet staat mij nu al op mijn handen. Bah....
Succes meid en je zal zien dat het meevalt. Kijk de andere kant op en begin over het weer te praten ofzo. Dat leid een beetje af.
Nou het viel idd mee. Bleek dat als ik nu niet ging prikken ik het donderdag zowiezo moest doen omdat mijn baarmoeder vrij groot is. Maar glucose was 5,7 dus helemaal goed! Ben helemaal happy!