Hallo allemaal, Ik ben nieuw op het forum, alleenstaand en momenteel 15 weken zwanger van mijn eerste kindje. Zelf ben ik een dag na mijn verjaardag (3 juli 2011) uitgerekend en 14 februari heb ik de echo voor de geslachtsbepaling. Het gaat allemaal erg snel! Momenteel studeer ik nog aan het HBO en loop ik stage, maar heeft iemand ervaring met zwangerschapsverlof tijdens de stage? Is dit wettelijk verplicht en hoeveel weken heb je hier recht op? Dit heb ik wel nagevraagd op school en op mijn stage, die zeggen dat ik daar geen recht op. Groetjes Lynnew
@lynnew Klopt met hbo en stage heb je bij sommige scholen er geen recht op. Je zit namelijk met je aantal stage uren en dan zou je die bv in vakanties ed. moeten inhalen enzo ik ben uitgerekend 9 juli maar krijg geen verlof van school. en als ik te veel lessen mis mag ik geen tentamens maken enzo.... erg jammer dat het op deze manier is gergeld. maar het is niet anders. (ik heb ook op mbo gezeten en daar was het toch zeker wel beter geregeld)
Op het MBO is het zeker beter geregeld. Ze hebben ook vaak een kinderdagverblijf, zodat je naar school kan blijven gaan. Dit is natuurlijk ook relateerd aan de opleidingen van het MBO, dat spw studenten enzo daar werkervaring op kunnen doen. Maar zo kun je wel naar school blijven gaan. HBO heeft dit erg slecht geregeld. Ik weet niet wat voor stage je loopt? Maar misschien kun je proberen om zo lang mogelijk door te werken en overleggen dat je augustus nog 4 weken terug komt o.i.d. Ik vind het zelf heel slecht dat school er geen rekening mee kan houden. Als jij in 80 dagen stage alles goed doet en dergelijke, waarom moet je er dan perse 100 lopen terwijl je hoogzwanger bent? Ik ben zelf denk ik 8-9 weken zwanger, ik weet het net een week.. Ik zou over een tijdje ook maar eens naar school gaan.. En naar de vk natuurlijk, kijken hoever ik precies ben... Ik moet nog 2 jaar naar school, hoop dat ik alles kan gaan combineren.. Ik weet nl nog niet of ik het mijn ex ga vertellen. Ik hoop in ieder geval dat je er uit komt met je stagebedrijf en school.
Mij werd gewoon bikkel hard op school gezet (ben uitgerekend vlak na de tentamens van kwartiel 4) dat er geen verlof regeling e.d. is op school. Dus als ik te veel lessen mis kan ik geen tentamens doen. Laat staan de lestijden die we soms hebben tot kwart over 6 naar school en tantamens om 7 uur 's avonds!
ik heb mijn stage zwanger gedaan, kreeg geen verlof, maar dat was nog net niet nodig. Ben met 39 weken nog gewoon naar school geweest haha. En met nr 2 ben ik afgestudeerd, ik was toen 7 maanden zwanger. Mijn leraren hebben mij altijd gesteund en vooral toen ik alleenstaande mama werd, toen waren ze er altijd voor mij. Dus t is maar net hoe ze op school met je omgaan. Ik deed ook HBO ben nu gelukkig klaar, Succes! En anders heb je vertraging, dat is helemaal niet erg. Ik heb het uiteindeljk in 5 jaar gedaan en dat met 2 zwangerschappen tussendoor en een mislukte stage van een half jaar die ik over moest doen. succes meis!
Ik denk dat het belangrijkste is dat je er zelf met 200% achter staat. En dan is het ook wel te redden