3 weken gestopt met bv, dochter 16 maanden.. En nog niet ongesteld!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bloempjuh23, Mar 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    En wat wordt ik daar toch moedeloos van..

Ik snap heel goed dat je hormonen op hol slaan van BV en dat je daarom niet ongesteld wordt.
    Maar na precies 16 maanden ben ik gestopt met BV. De laatste 2 maanden kreeg mijn dochtertje nog maar 1 voeding op een dag.

Is het een kwestie van afwachten of kan ik er zelf ook iets aan doen d.m.v. medicijnen of iets dergelijks?

Wie heeft hier ervaring mee?

Liefs Bloempjuh

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb geen idee bloempjuh, maar het lijkt me heel vervelend! Je zou de huisarts er misschien eens over op kunnen bellen, misschien zijn er tips?

3. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    In totaal dus al ruim 2 jaar niet ongesteld geweest..

In dat opzicht mis ik het niet maar wil 'mijn lijf' gewoon weer terug.

Vroeg me af of er meer vrouwen zijn die hier last van hebben.. ( of hebben gehad)

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ik lees mee!
    mijn dochter is nu bijna 1 en drinkt 4 keer per dag.
    ook nog steeds niet ongesteld en zou toch graag weer zwanger willen worden.....

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je gestopt bent met de BV kan dmv medicatie je menstruatie opgewekt worden - even contact opnemen met de HA. Ik denk alleen dat die zegt dat je nog even moet afwachten omdat je nog maar net gestopt bent.

@lalalamanon - met 4x drinken denk ik dat het nog wel even kan duren (maar dat hoeft niet) ...

Bij M gaf ik al een tijdje ochtend, avond en meerdere nachtvoedingen, was net een week gestopt met nachtvoedingen en werd ongesteld met 12,5 maand.

Ben nu (13,5 maand) nog niet ongesteld geworden en zit nu een week of 2 op 2-3x voeden. Maar goed, ik heb een paar weken terug een spiraal laten plaatsen dus ik vind het voorlopig wel best :)

6. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Het duurde bij mij ruim een maand na het stoppen voordat ik ongesteld werd. Maar ik heb wel korter bv gegeven, tot ongeveer 11 maanden. Een week voor zijn verjaardag werd ik ongesteld.
    Ik zou gewoon even contact opnemen met je huisarts. Zeker omdat je er niet lekker bij voelt.

7. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    Ik had verwacht allang al ongesteld te zijn..

Waarschijnlijk reageert mijn lijf gewoon erg op de bv hormonen.

3 weken is inderdaad niet lang om gestopt te zijn maar in totaal met de bv periode vind ik het wel erg lang.

Mijn huisarts is meer het type van wacht maar af, voordat ik medicijnen of iets krijg.

Bedankt voor jullie antwoorden!

8. Jazzie

Jazzie Bekend lid

Dec 6, 2008
    787
    0
    0
    bij mijn 2de duurde het dacht ik een week of 6 voor ik weer ongesteld werd. vond het ook lang maar ik had zoiets van het komt wel.

9. Bloempjuh23

Bloempjuh23 Bekend lid

Sep 25, 2008
    726
    0
    0
    Nou de beste remedie is dus om een topic te openen!

Werd vanochtend wakker van een raar gevoel in mijn buik en dacht moet maar ff naar de wc! En daar was de rode vloed.. :D

Ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn haha!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat jammer dat je blij bent.. het is juist heel gezond om niet ongesteld te zijn.. de kans op verschillende kankersoorten neemt sterk af naarmate je minder ongesteld bent!

Maar goed, ik begrijp heel goed dat je het fijn vindt dat je lichaam weer 'normaal' doet! Geniet er maar van (zover dat kan natuurlijk!)

11. Bri

Bri Niet meer actief

huh, is dat zo?
    dan ziet het er statistisch gezien niet best voor me uit... beide keren werd ik al weer ongesteld terwijl ik nog volledig BV gaf.

Share This Page