vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door pollewopje, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pollewopje

4 apr 2011
    14
    0
    1
    Hallo,

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik zwangerschapsgerelateerd ziek geweest voor mijn verlof inging (+/- 2 maanden). Tijdens mijn verlof gebeurde er iets in mijn privesituatie, waardoor ik na mijn verlof langdurig ziek ben geweest, dit was niet zwangerschapsgerelateerd (6 maanden volledig, daarna langzaamaan opgebouwd in uren). Op dit moment werk ik wel weer al mijn uren, maar nog niet alle diensten (nachtdiensten niet). Ik kan daardoor niet volledig beter gemeld worden. Nu ben ik opnieuw zwanger. En hoef ik volgens CAO vanaf 12 weken geen nachten meer te doen. Maar kan ik dan wel volledig beter gemeld worden? Of moet ik zorgen dat ik wel een aantal nachten gedraaid heb (ik ben er eigenlijk nog niet aan toe om dit wel te doen), zodat ik niet het risico loop op nog langer ziek gemeld te staan? Ik wil natuurlijk ook graag van mijn 'zieke' status af zijn.

Mvg, pollewopje

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Pollewopje,

Je kan beter gemeld worden als je 100 % hersteld bent.

Je kan met de bedrijfsarts en de werkgever bespreken of er mogelijkheden zijn om naar 100% herstel toe te werken.
    In jouw situatie kan je informeren naar de mogelijkheden tot het geleidelijk opbouwen van de nachtdiensten.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een goede zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Brigitte
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina