Werken met lood

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Iris 2, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Hoi!
    Ik soldeer glas in lood ramen op m'n werk.We zijn bezig met zwanger worden en als ik zwanger ben stop ik natuurlijk meteen met solderen, maar kan het in die korte tijd daarvoor al schadelijk zijn? Ook als het aan m'n vingers zit van het ramen in elkaar zetten? Ik was natuurlijk altijd goed m'n handen voor het eten, maar toch..
    Alvast bedankt..
    (misschien suf dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, maar ik zeg zelf altijd domme vragen bestaan niet dus..)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het volgende aan info heb ik voor je gevonden.
    Chemische stoffen
    Sommige concentraties van chemische stoffen zijn gevaarlijk als je bezig bent met zwanger worden, zwanger bent of als je borstvoeding geeft. De chemische stoffen kunnen in de bloedbaan terecht komen door inademen, inslikken of aanraken. Bij borstvoeding kunnen de stoffen via de borstvoeding bij je kindje komen.Dat kan leiden tot onvruchtbaarheid, afwijkingen bij je kindje en groeistoornissen of een miskraam. Je mag in ieder geval niet werken met lood en loodwit. Kijk altijd even de RI&E na voor de specifieke risico’s tijdens zwangerschap en borstvoeding. Vraag eventueel advies aan de bedrijfsarts. Je werkgever moet zich in ieder geval houden aan de MAC-waarde ( de maximale aanvaarde concentratie in de lucht op de werkplek

Mijn advies: Neem contact op met de bedrijfsarts of je huisarts

Imke

3. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Bedankt!:) Zal inderdaad maar even bellen.

Deel Deze Pagina