Risico stomp/klap in de buik..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by PamPapilio, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik heb misschien een beetje een rare vraag maar ik stel m toch maar ;)

Ik ben over anderhalve week zon 12 a 13 weken zwanger.. er is hier dan kermis in het dorp en masaal met zn allen de kroeg in te "kermissen" hoort daar helemaal bij.

Vorig jaar ben ik niet geweest omdat ik toen net bevallen was en dit jaar hadden we meteen afspraken gemaakt en oppas geregeld want we gingen zeker weten heen!

Ik ben dus onverwachts zwanger geraakt maar omdat ik dan nog geen echte toeter heb (hoogzwanger daar lopen vind ik eigenlijk niet kunnen) wil ik toch even heen. Maar dit wil ik alleen doen als ik daarmee niet een risico voor mn kindje vorm!

Ik vroeg me dus af in hoeverre t echte kwaad kan wanneer ik bijvoorbeeld een stomp of klap in mn buik zou krijgen. hoewel die kans al heel klein is denk ik dat dat t enige is wat daar kan gebeuren wat schade zou kunnen doen..

Bij mn vorige zwangerschap ben ik toen ik zon 5 a 6 maanden zwanger was gevallen met mn eigen knie in mn buik en toen vertelde de vk me dat het kindje goed beschermt is door het vruchtwater, maar hoe dat is bij 12 a 13 weken weet ik dus niet.

Drinken doe ik gewoon geen druppel en zal ook de hossende meute niet opzoeken maar ik ben gewoon bang dat ik , zal je net zien, ineens een dronken idioot in mn buik gegooid krijg..

Ik wil absoluut niet heen als er een rieel risico is natuurlijk! :)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

bij 12-13 weken komt je baarmoeder net boven je schaambotje uit. Een stomp in je buik kan dan geen kwaad. (Lekker is anders natuurlijk...). Maar wat dat betreft geen risico dus kun je gaan. En inderdaad heel verstandig om geen druppel te drinken!
    Veel plezier op de kermis.

Mirjam

3. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Bedankt voor de snelle reactie! :) Kan ik inderdaad met een gerust hart die kant op.. top! :)

Share This Page