goedeavond, vandaag bij de gynaecoloog in ziekenhuis geweest.Daar blijkt ons jongetje een week achter te liggen op groei. De gyn vertelde me wel dat ik gewoon 36 weken zwanger ben, maar dat we een kleiner kindje krijgen. In ieder geval geen 6 ponder. Moet ik nu wel aanhouden dat ik een week minder ver ben, of gewoon aanhouden wat de verloskundige heeft gemeten in de eerste echo? Wat wordt er bij een liggingsecho allemaal bepaald en gekeken?
hoi in het begin van je zwangerschap is de uitgerekende datum bepaald. Die wordt nu niet meer veranderd. Je kindje is dan iets kleiner dan gemiddeld. Geen probleem, dat zien we vaker en ze hoeven niet allemaal 8 pond te zijn bij de geboorte! Geen zorgen dus. Bij een liggingsecho wordt de ligging bekeken, de hoeveelheid vruchtwater en het kindje wordt nog eens gemeten. Mirjam
Dank je wel voor je reactie, dan weet ik ook wat ik kan verwachten. ze hebben onze kleine al geschat op 6 tot 6,5 pond bij 40 weken. Maar is niet erg als hij wat kleiner is, dan kunnen we er langer van genieten haha.