Hallo, Ik heb een vraagje. Afgelopen dinsdag ben ik naar de verloskundige geweest. Alles was goed met de kleine . Nu zei ze aan het eind van de afspraak heel haastig omdat ik B-negatief ben ze bij de volgende afspraak de bloedgroep van de kleine willen bepalen. En ik eventueel een antispuit krijg in mijn been. Misschien een beetje naief van mij maar ik heb niet doorgevraagd aan haar waarom en hoe dat dan gedaan wordt. Nu heb ik gelezen op internet dat ze aan de hand van mijn bloed ea kunnen bepalen en dat ik zo en zo een spuit krijg in mijn been. Maar ik heb gelezen dat ik dit veel eerder had moeten krijgen. Ik ben nu bijna 26 weken zwanger en ik het onderzoek wordt pas gedaan over 3 weken. Klopt het wat ik heb gelezen? Alvast bedankt voor uw reactie.
hoi ja sinds 1 juli kunnen we door een buisje van jouw bloed af te nemen de bloedgroep van de baby bepalen! Heel bijzonder. Als jouw baby ook rhesus negatief is hoeven we niets te doen. Als jouw baby rhesus positief is dan krijg je inderdaad een spuit bij 30 weken en na de bevalling nog 1. Mirjam