Zwanger en zwaar gevoel in vagina

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Beep, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik ben zwanger, en heb al een tijd af en toe last van een zwaar gevoel in m'n vagina. Net alsof er iets zwaars in zit wat naar beneden aan het drukken is. Ik heb het volgens mij vooral als ik gelopen of gestaan heb.

Dit is m'n 2e zwangerschap. Dit zelfde gevoel heb ik ook gehad net na de bevalling van m'n 1e. Wat is dit precies, en is er nog iets wat ik er aan kan doen om het te verlichten?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Als je al eens een kindje hebt gebaart dan is je bekkenbodem niet meer zo strak als voorheen. Het gaat in de zwangerschap daardoor eerder in een soort van hangmatje hangen dat het zware gevoel geeft en het gevoel dat het er elk moment uit kan vallen. Dit zal niet gebeuren! Maar het is wel een vervelend gevoel, je hebt het vooral als je staat of loopt omdat je bekkenbodem dan weinig tegen druk heeft. Op momenten dat je weet dat je langer loopt of staat is het verstandig om een strak broekje aan te trekken met eventueel een maandverband er in om extra tegen druk te geven. Tip: train goed je bekkenbodem spieren! Na de bevalling maar ook al nu!

Imke

Deel Deze Pagina