aantal vraagjes voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by heppiedepeppie, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mijn zoontje is nu ruim 4,5 week oud en heeft erg veel last van krampen. Zo erg dat hij uren huilt op een dag. Afgelopen maandag zijn we naar de dokter geweest en doorverwezen naar een kinderarts. Waarschijnlijk heeft hij een koemelkeiwit allergie.
    Omdat ik borstvoeding geef, ben ik nu dus op streng dieet. We merken gelukkig al wel wat verbetering, al heeft hij nog dagelijks krampjes en huilbuien.

Sinds een aantal dagen laat hij tussen de voedingen wat meer tijd zitten. Zo'n 4 uur. Door die langere tijd er tussen, én door de krampaanvallen, zit ik nu nog maar op 6 voedingen per 24 uur, maar soms maar 5.

Meestal heeft Lucas 1x per dag dat hij echt 5 uurtjes slaapt. Dit is meestal nadat hij een lange periode wakker is geweest na kramp en kan dus op elk tijdstip van de dag zijn. We hebben dus nog totaal geen ritme, is dat erg??

Moeten we hem wakker maken om die 6 voedingen te redden op een dag?? Soms is hij namelijk net in slaap maar dan zou hij alweer een voeding mogen hebben. Ik laat hem dan liggen omdat ik denk dat hij zelf wel weer komt als hij honger heeft en hij vaak doodmoe is na uren huilen. Daardoor zit er soms ineens heel veel tijd tussen de voedingen met als gevolg dat hij soms maar 5 voedingen krijgt.
    Hij groeit overigens volgens het CB heel netjes (zie onderschrift) en drinkt altijd uit twee borsten...

Het vele huilen, de krampen en de weinige uurtjes slaap, maken me heel onzeker, hierover dus ook! Hopelijk kun je me antwoord geven op mijn vragen!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Je mag je kindje op verzoek voeden, het is helemaal niet erg dat jullie nog geen vast ritme hebben hoor. De lactatiekundige op dit forum kan je ook nog even de vraag voorleggen voor aanvullende informatie.

Groetjes Eveline

Share This Page