Aankomen in gewicht

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Ladycake, Jan 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Ik zit even met een klein vraagje.
    Regelmatig sta ik even op de weegschaal om te kijken wat de schade tot nu toe is. Ze zeggen dat je de laatste weken, met name de verlofweken, het snelst en meest aankomt.
    Echter heb ik 9 januari voor het laatst gewogen en vanaf toen tot vanochtend ben ik nog geen gram aangekomen.
    Is dit wel oké of kan het zijn dat er iets mis is met de groei van ons kindje?
    Volgens de verloskundige ligt de groei al de hele zwangerschap mooi gemiddeld.

Begrijp me niet verkeerd, ik kom liever helemaal niks meer aan natuurlijk maar niet als dat ten koste van onze kleine gaat ;)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de een komt de hele zwangerschap steeds een beetje aan, de ander vooral in het begin, weer een ander op het eind. Mijn ervaring is wel dat veel vrouwen de laatste weken weinig meer in gewicht aankomen. Dat zegt niets over de groei van het kindje! Het kindje groeit juist nu hard, vooral in gewicht, alleen gaat dit dus een beetje ten koste van jouw reserves. Dit geeft helemaal niets, is niets om je zorgen om te maken. eet voldoende, gezond en gevarieerd en maak je geen zorgen.

Mirjam

Share This Page