Ik moest in week 35 naar het ziekenhuis triage omdat ik de baby minder voelde toen hebben we ook meteen een echo gemaakt daaruit bleek dat de baby 2835 gram woog.... is dat groot of klein en heoveel pond is dat dan ik heb geen idee. Hoeveel weegt het dan ongeveer bij 38/40 weken want per week komt er toch 200 gram bij? beetje verwarrend
Hoi CHafie, 2835 gram is tussen de 5,5 en 6 pond. Aan het eind van de zwangerschap komt een kindje gemiddeld 150 gram aan per week. Houdt rekening met een meetfout van 10-20%, maar je zult dan waarschijnlijk een kindje krijgen van 6,5-7 pond. (3200-3500 gram) Een heel mooi gemiddeld maatje dus! Groetjes Brigitte
Hartelijk dank voor uw reactie.Ben er nu wat geruster over. Ok en welke maat hebt de baby dan nodig voor bij de geboorte want er zijn 3 pasgeborenbaby maten 50 is voor tevroeggeborenen en 56 of 62? Zit er ook veel verschil tussen?
hoi je baby kan waarschijnlijk nog net maat 50 aan, maar als je dat nog niet hebt gekocht zou ik dat ook niet meer doen, maat 56 past sowieso, desnoods mouwtjes omslaan. In maat 62 past ie na een paar weekjes. Mirjam