Graag zou ik advies willen mbt voeding van mijn zoontje. Hij krijgt Pepti ivm zijn KMA en daarbij dikken we de voeding in met Nutriton ivm zijn verborgen Reflux. Zijn gewicht zal nu ergens nabij de 6 kilo zijn en zijn lengte denk ik rond de 62 cm. Hij heeft nog nooit doorgeslapen, maar de laatste weken heeft hij het al wel verlengd naar 5 uur 's ochtends. Alleen krijg ik dit helaas niet gerekt naar 7 uur. Voorheen kreeg hij 6x150/5, hij werd toen altijd rond 4 uur wakker 's nachts. Sinds 2 weken ben ik de fles van 23 uur gaan verhogen naar 180/6 en de nachtfles gaan verkleinen naar 120/4, zodat ik toch niet boven de liter uitkom, vooral om te kijken of hij de tijd 's nachts wat langer zou maken. Dit lukte naar 5 uur. Nu heb ik sinds 2 dagen alle flessen verhoogd naar 180/6 in de hoop dat hij zou gaan doorslapen, de nachtvoeding er dus af zou kunnen en hij over zou kunnen stappen naar 5x180/6, hetgeen wat hij nu mag hebben met zijn gewicht. Echter, blijft hij gewoon steevast om 5 uur wakker worden, en kom ik dus nu ruim over de liter iedere dag. Ik weet dus nu niet goed meer wat ik moet doen: terug naar flessen van 150/5 en afwachten wanneer hij uit zichzelf gaat doorslapen, of toch nog even doorzetten met 5x180/6 en 1x120/4(nacht), met het gevolg dat hij dus dagelijks te veel krijgt.... (er blijft overigens vaak in de fles wel 30 cc zitten, dit is dan hele dikke voeding die hij er niet meer uit krijgt) Voeding voor hongerige baby's mag ik niet gebruiken, meer water toevoegen gaat ook niet ivm de reflux (dan wordt de voeding nog dunner, en pepti is al dunner). Is het overigens schadelijk als ze een paar dagen over de liter en 30 schepjes heen gaan? Hopelijk kunnen jullie advies geven want ik weet even niet meer wat het beste is!
Hoi, 1 liter klaargemaakte flesvoeding is inderdaad de maximale hoeveelheid die een kindje mag hebben, totaal 30 schepjes per 24 uur. Wanneer je een keertje wat meer geeft kan dit geen kwaad. Wanneer je aan het kijken bent of je kindje van 6 naar 5 flessen kan, een paar dagen, kan het ook zeker geen kwaad. Wanneer je kindje er nog niet aan toe is om op 5 voedingen over te gaan kun je 6 voedingen van 165 ml geven, evt. wat extra water is geen probleem. Je kunt dus ook 170 ml water geven met 5 schepjes voeding. Voor het gevoel van verzadiging is het belangrijk dat het drinken niet te snel gaat, 15-20 minuten is een goed drinktempo. Groetjes Angelique
bedankt voor je reactie! Is het niet erg dan om de voeding weer dunner te maken? Ik ben bang dat als ik water toevoeg, hij weer meer last krijgt van zijn verb. reflux. Pepti is toch al dunner dan gewone melk... En mag dit bij iedere fles? Het drinktempo is prima, soms doet hij er te lang over (30 min) maar dan schakel ik na een kwartier over op een grotere speen. Ik heb nu gisteren geprobeerd om 1x120/4 te geven (nacht), overdag 3x150/5 en 's avonds (19 en 23u) 180/6. Hij laat bij 3-4 van de flessen 30 cc staan omdat dat zo dik geworden is van de nutriton. Dan zit hij alleen wel op 31 schepjes....maar omdat hij dus ook regelmatig een bodempje laat staan kan dat denk ik wel?
Hoio, Graag gedaan. Wanneer je wat water erbij doet wordt het inderdaad wel weer wat dunner. Het is dan even kijken of het nog voldoende dik is voor de reflux. Als dit goed gaat, geen problemen geeft, mag het inderdaad bij iedere fles. Fijn dat het drinken niet te snel gaat. Als je zoontje het goed doet op 31 schepjes per 24 uur dan is dit geen probleem hoor. Het komt niet op 1 schepje aan. Zeker niet als hij af en toe ook nog wat laat staan. Groetjes Angelique