na controle

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chantal80, 31 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal80

Chantal80 Actief lid

6 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap volledig onder controle van de gynaecoloog, maar na de bevalling moeten er nacontroles gedaan worden door de verloskundige. Wat wordt hier dan gedaan.

Ook lees ik op internet dat zowel de verloskundige als de kraamzorg controles bij de moeder doen. Wat doen ze dan allebei? Van mij hoeft alles niet dubbel. Kan je dat ook aangegeven tijdens de kraamtijd? Ben bang dat alles zo druk gaat worden anders en dat je geen tijd voor jezelf en je kind hebt met al die mensen in huis.

Ik heb na mijn eerste bevalling helemaal geen nacontroles gehad. Ik heb de kraamzorg in het ziekenhuis gehad en enkel een gesprek met de gyneacoloog 6 weken na de bevalling. Kan dat kwaad?

groeten,

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De kraamzorg voert de controles bij jou uit zoals bloedverlies in de gaten houden, baarmoeder controleren, evt. hechtingen controleren e.d.
    En helpt jullie bij het voeden, badje en geeft veel informatie.
    De verloskundige is degene die eind verantwoordelijk is en beleid bepaalt als er iets niet goed gaat met jou of de baby. Dus bij teveel afvallen of als jij ineens heel buikpijn krijgt of de controles zijn niet goed oftewel de medische dingen.
    De kraamverzorgster is er een paar uur per dag, afhankelijk van wat jullie hebben aangevraagd en de verloskundige komt om de dag of dagelijks is afhankelijk van de praktijk. Zij blijft niet lang.
    Vind je het teveel en het gaat allemaal goed kan je altijd overleggen met de verloskundige dat je ze een keer laat bellen ipv langskomen tijdens het kraambed.

Doordat je bij Hugo te vroeg bevallen bent en lang in het ziekenhuis hebt gelegen heb je dit niet gehad. Omdat de verloskundige tot 10 dagen na je bevalling je kraambed begeleidt.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina