jong moeder willen worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Corry, Aug 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Hallo,
    Ik ben 23 jaar en mijn vriend ook. We gaan al 6 jaar met elkaar en wonen 2 jaar samen. Ook hebben we beide vast werk. (mijn vriend is boer en werkt dus thuis) Ik werk ook in de agrarische sector maar van huis, grappig om te weten: ik houdt me met mijn werk vooral bezig met de vruchtbaarheid van koeien.
    Nu zijn we bezig om onze kinderwens te vervullen. Ik ben 11 juli gestopt met de pil, nog steeds niet ongesteld. Dus mijn cylcus is totaal verstrooid heb ik het vermoeden. heb 14 augustus een test gedaan, maar deze was negatief. Dus even afwachten, heb al vernomen dat geduld een schone zaak is bij het zwanger worden. Maar de rede dat ik dit topic start, is omdat ik graag verhalen zou willen horen van andere jonge moeder of meiden die ook graag zwanger willen worden of het al zijn. Ik zou graag ervaringen willen delen! Ikzelf zie alleen voordelen van het jonge moederschap, maar zijn er mensen die dit anders ervaren? En je omgeving hoe reageerd die? Ik merk in mijn omgeving dat mensen al merken of zijn twijfels hebben, want er worden behoorlijk wat opmerkingen gemaakt over mijn vriend en ik + een baby haha. Dat vind ik behoorlijk ongemakkelijk trouwens, want ik wil onze kinderwens niet aan de grote klok hangen, maar het pas kenbaar maken als we dan ook echt zwanger mogen zijn!!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja wat is jong? Ik ben 25 en wij gaan voor de derde. ik was 21 toen de eerste kwam

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

23 is toch niet jong? Ik ben 21, wij gaan voor de eerste :)

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik wilde ook jong moeder worden :)
    Was 23 toen ik stopte met de pil, ondertussen ben ik 27 en nog steeds geen wondertje hier!
    Hopelijk zal het voor jullie anders verlopen :)

5. Ine

Ine Actief lid

Dec 5, 2006
    159
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    Hoi Corry

Ik ben zelf ook een jonge moeder en wij zijn nu bezig voor de derde.
    onze eerste werd geboren toen ik 25 was.
    Ik vind het een voordeel dat je nog zo makkelijk met de kinderen mee kunt.
    Je bent zelf nog jong en vlot.:)
    En als je al een aantal jaren bij dezelfde man\vriend bent dan ben je er op een gegeven moment gewoon aan toe.
    Je hoort het ook steeds meer, jonge moeders.
    De omgeving hier reageerde erg positief toen.
    Veel suc6 met zwanger worden, hopelijk duurt het niet al te lang voor jullie.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    23 vind ik wel meevallen hoor. Hier ook 23 toen de pil voor het eerst in de prullenbak verdween. 24 toen ik beviel van de 1e, nu gister een positieve zwangerschapstest van de 2e :D
    Hier nooit vervelende reacties gehad. niet van de directe omgeving althans. want iedereen wist dat we al bijna 10 jaar bij elkaar waren, al 5 jaar samenwoonden en beide een baan. Dus we waren eraan toe. Als ik nieuwe mensen ontmoet zijn ze wel verbaasd. Mijn hele leven al schatten mensen mij jonger in en ik ben ook vrij tenger gebouwd. dus tja.. dan kijken ze gek op. Maar maakt me allemaal niet uit. wij zijn happy :)

7. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Onze kleine meid werd een dag na mijn 25e verjaardag geboren. heerlijk toch, lekker jong! Als de basis goed is, en je heb beide de wens, dan is het toch goed?! leuk hoor!

8. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    off topic: wat een typische pendel!!! ;)

9. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

10. ik wilde altijd al jong kinderen, ben nu 23 en heb een dochter van 1 jaar en gaan binnenkort voor een tweede. Jong moeder zijn heeft natuurlijk veel voordelen die ik hier waarschijnlijk inet op hoef te sommen, maar voor mij zijn er ook enkele nadelen;
    - je kunt niet zo makkelijk je gang gaan als eerst. En dan kun je wel zeggen van ik ben toch geen uitgaanstype maar het is beperkend in op een dieper niveau dan dat. Spontaan eens weg met zijn twee zit er niet in. Zelfs als je thuis blijft kun je niet samen een avondje drinken oid, er moet er een nuchter zijn. Ook als ik een dagje thuis ben met mijn dochter kan ik niet zomaar doen wat ik wil want zij heeft een ritme waar ik me aan moet aanpassen. Wij hebben geen familie in de buurt en kunnen dus zelfs met planning moeilijk weg. Verder heb ik mijn studie nog niet helemaal af en loop daar nu dus nog tegenaan te hikken. En werk zoeken met een kindje is ook niet zo vanzelfsprekend aangezien je niet zo flexibel bent als andere meiden van je leeftijd. Ik heb ook moeite vriendinnen maken want ik ken niet zoveel meiden van mijn leeftijd die ook kids hebben, en degenen zonder kids leiden een heel ander leven dus dat is lastig daar iets hechts mee te ontwikkelen. Verder krijg je vaak ongewild advies omdat je nog zo lekker jong en naief bent en niets van het moederschap weet ;) En we hebben niet echt veel geld op de spaarrekening want daar hebben we nog geen tijd voor gehad. Dus mocht er ooit iets gebeuren dan hebben we vrij weinig om op terug te vallen.

Ik ben heel blij dat ik jong moeder geworden ben want dat was mijn wens en als het ons gegund is wil ik nog meer kindjes krijgen op jonge leeftijd, maar even om aan te geven dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn is, elk voordeel heb zn nadeel ;)

Toen ik zwanger was werd er over het algemeen positief gereageerd, ook omdat mijn vriend al wat ouder is (31) dus was het voor mensen misschien 'begrijpelijker'. We waren nog wel maar kort samen dus ik kreeg heel vaak de vraag of het gepland was. Dat ging op een gegeven moment wel irriteren :p

Ohja en een ding waar ik zelf (misschien onterecht) bang voor ben is dat mijn kids waarschijnlijk tegen mijn 50e wel het huis uit zijn (mag ik hopen ;)) en ik ben bang daarna in te dutten omdat je niet 'verplicht' bent om een gezin te onderhouden. Als je niets meer te doen hebt en je kids hebben hun eigen leven, ben bang dat ik dan snel achter de geraniums terecht kom :p

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik was 23 toen ik beviel van mijn zoontje en 22 toen ik zwanger raakte.

Nu 24 en gaan we voor nr 2 :D

12. just little me

Apr 11, 2011
    64
    0
    0
    ik werk als begeleidier in een verstandelijk beper
    Lelystad
    Ik ben 20 en ben gestop op mn 19de ( januari dit jaar) met de pil.

En jah geduld is een ding wat je zeker moet hebben, ik zit nu in ronde 8, en heb zelf ook een periode gehad dat mijn cyclus niet op gang kwam, maar dat heeft de HA weer opgelost.

Nu ga ik morgen testen want mijn NOD wat 8 augustus.

Ik hoop voor je dat je cyclus snel begint!

13. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    Leuk om alle reactie's te lezen! En ja ikzelf vind het niet jong, ofja leeftijd is ook maar een begrip he! Mijn vriendinnen staan hetzelfde in het leven als mij. Dat wil zeggen: samenwonend en denkend aan kinderen. Maar geen 1 heeft er al een kind of is zwanger. de vriendengroep van mijn vriend daar en tegen.... die zijn nog echt jong ingesteld en onbezonnen (hiermee wil ik zeggen nog erg actief in het uitgaan en de meeste nog school enz.) Maar wij zijn ook vrijwel de oudste in die groep. Ik denk zelf hier wel mee te hendelen, zelf zijn wij vrij nuchter en niet actief met uitgaan. We gaan ooit mee om contact te onderhouden, omdat het toch je vriendengroep is al zijn hun nog niet zo degelijk als wij (ja onze vriendengroep noemt ons al degelijk haha). maar er gebeurd ook zo veel in het leven tussen je 20ste en 30ste, en ik denk dan ook dat er veel gaat veranderen binnen hun groep. Ikzelf heb altijd aangegeven dat ik vroeg kinderen wil, en mijn vriend hield dat eerst wel wat af. Maar in juli zei hij zelf dat ik de pil de prullenbak in moest doen. En zijn er beide echt aan toe. En ik verheug mij er heel erg op!

En qua ritme zoals iemand heirboven al beschreef dat je altijd rekening meot houden met je kind. Ik "oefen" (haha om eht zo maar te noemen) al veel met mijn hond, kat, konijnen en koeien. Hierdoor kunnen wij ook niet zomaar altijd alles doen, want die dieren hebben wij om te verzorgen en dat willen we dan ook goed doen!

14. Haha ja zoals ik het schrijf ervaar ik het natuurlijk niet dagelijks, want het is gewoon onderdeel van onze levensstijl. Ik heb alleen af en toe als ik opeens spontaan een idee krijg dat ik denk; ohnee dat kan niet. Maar als ik geen kinderen zou hebben dan zou mijn leven er denk ik wel enigszins anders uit zien op mijn leeftijd. Maarja dat is natuurlijk logisch ;)

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha ja he en ondertussen heb ik er ook 1 voor januari de conceptie

16. liesje88

liesje88 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,148
    0
    0
    Drenhte
    Wil je ook heel veel succes wensen met zwanger worden.. ik lees en schrijf zelf mee in t topic jonge wannabee en soon to be mothers, erg gezellig

17. Corry

Corry Bekend lid

Aug 14, 2012
    622
    0
    0
    dankjewel!
    en waar kan ik dat topic vinden?

18. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,633
    0
    0
    Hoi hoi,
    Had ook graag op mijn 23e al een wondertje in mijn armen gehad... Je hebt het niet inde hand he :)
    Had alles goed, vast werk, een huisje... Maar geen man waarvan ik hield... Nu ben ik 26 en mijn vriend word 33...
    We zijn bijna een jaar bij elkaar, ben sinds een maand gestopt met de pil... Gisteren mijn menstruatie gekomen...
    Dus hopen dat ik alsnog jong moeder kan worden.. Wat is jong, ik vind 26 jaar ook nog jong hoor... :D

Succes... Die menstruatie komt echt wel, hoe meer je je druk maakt, hoe groter ook de kans is dat je lichaam je voor de gek houdt he...

Liefs

19. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    tja wat is jong he ? ik was op mijn 20ste moeder en mijn zus was 17 dus ik weet niet wat jong is ,als jullie voor kiezen waarom niet !!!

jong moeder zijn heeft voor en nadelen maar ook
    ouder moeder zijn heeft voor en nadelen ..

mensen om mijn heen hebben altijd positief gereageerd behalve mijn schoonvader toen ...

20. Lotje1986

Lotje1986 Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,633
    0
    0
    Maar soms heb je 't niet voor 't zeggen... Zoals ik al schreef.. Had alles voor elkaar, behalve de liefde van mijn leven nog niet ontmoet...
    Dus dan heb je 't niet in de hand he :)

Share This Page