Dochter van 4 niet zindelijk... Tips?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by demi123, Sep 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik heb een dochter die in augustus 4 jaar oud is geworden. Toen ze 2,5 jaar oud was is ze ongeveer een half jaar lang zindelijk geweest ( alleen niet 's nachts). Toen haar zusje geboren werd ( ze was toen net 3) had ze een aantal maanden een terugval. Helaas is ze tot op heden nog steeds elke dag meerdere keren nat. Het is niet zo dat ze haar hele blaas leegt maar steeds natte plekken in haar onderbroek. ' s nachts heeft ze tegenwoordig weer een pamper aan omdat ik soms wel 3 keer op een nacht haar kon verschonen. Dit terwijl ze vanaf 17 uur niets meer drinkt en ik haar voor het slapen ga laat plassen en rond 21:30 nog een keer.

Ik ben er niet zo voor om dit onderwerp steeds aan te snijden bij haar omdat het anders zo'n ding wordt. Wel heb ik veel met beloningen gewerkt, wat eigenlijk ook alleen maar voor teleurstellingen heeft gezorgd omdat het haar gewoon niet lukt om droog te blijven. Nu ze naar de basisschool gaat ben ik alleen bang dat andere kieren het gaan zien. Kinderen kunnen natuurlijk heel hard voor elkaar zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee of misschien tips?

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Wij hebben daar ook ervaring mee (gehad) namelijk mijn man zijn dochter.
    Wat bij ons heel erg hielp was haar helpen herinneren dat ze moest gaan plassen.In het begin zeker elk half uur vragen of ze moest of niet.Daarna werd dat steeds minder en uit eindelijk enkel een uurtje na een glas drinken.
    Wij deden haar in de nachten geen luier meer aan aangezien ze hier zelden nachtelijke ongelukjes had.Wel deed haar moeder dat,maar daar zijn wij niet in mee gegaan.Juist omdat ze bij ons vrijwel de nachten droog doorbracht.
    Wel deden wij plassen voor het slapen en elke keer weer herhalen waar het potje stond.Dus duidelijk zeggen en laten zien.

Ik snap je zorgen over de kindjes op school.Het gebeurt inderdaad dat kinderen hard oordelen zo ook over haar toen zij eens een ongelukje had.Gelukkig niet zo heel vaak gehad op school(later in het jaar) of ze liet het niet merken op school waardoor ze nat uit school kwam(in het begin).
    Misschien dat je met de juf kan afspreken dat ze gebruik mag en kan maken van een kookwekkertje wat elk half uur af gaat??Dat hoor je wel vaker aangezien de juffen niet altijd tijd heeft om een kind te sturen.

Succes.

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Een wekker zetten...en in het begin elk half uur naar de wc.....dat uitbouwen met 15 minuten als dat goed gaat.

En ja ook op school de juf mee laten helpen, desnoods een wekkertje mee geven (discreet, horloge ofzo) zodat het haar helpt herinneren naar het toilet te gaan.

Ze kan het, dat heeft ze bewezen toen ze jonger was.....het is echt ene patroon doorbreken..

Heeft hier ook heeeel lang geduurd, maar onverwacht (de ka en anderen zeiden dat het nog lang kond duren bij mijn dochter, ander verhaal maar ja) is ze compleet zindelijk! Dus ook snachts.

Dit heeft wel zeker een half jaar geduurd met iedere keer vieze broeken en snachts nog een luier aan. (ik had ongeveer 20 vieze broeken op een dag......)

Share This Page