Hier eet Casey meestal thuis. Heel soms mag ze overblijven omdat ze het leuk vind om dan een keer met haar vriendinnetjes samen op school te eten en spelen. Maar het is 2.50 euro per keer. Terwijl ik in de straat woon.
Mijn stiefzoontje hier altijd omdat de school 20 minuten fietsen is dus dan haal ik hem op zijn we rond half 1 thuis moeten we om 10 over half 1 weer weg... hij vindt het ook niet erg zelfs wel gezellig... Alleen op woensdag en vrijdag niet natuurlijk
Hier is het trouwens gewoon gratis, overal hier hebben ze continueroosters daar wil ze school niet aan (vanwege prestatieverlies kijkende naar eerdere resultaten en vergelijkende scholen) maar ze willen wel iets kunnen bieden dus hebben ze gratis gemaakt. Merendeel maakt hier geen gebruik van trouwens.
Ik heb express en school gezocht waar alle kinderen op school blijven en ze eerder vrij zijn. Hadden ze dit niet gehad dan zou ik der gewoon ophalen op de dagen dat ik niet hoef te werken.
ik vanwege net zo'n soort situatie (overigens is dat maar 1 dag pw 1 dag blijft de hele klas over en de andere 2 haal ik m wel op tenzij er zieken zijn bijv)
Jup hier ook. Deels omdat ik werk (2 van de 3 dagen), andere dagen vanwege a: meneer niet 2x naar school wil , maar maar 1 keer (ook gewend op het kdv) b: dochter slaaptekort opbouwt, c: ik gestresst raakte van 2 krijsende kinderen die dan binnen een half uur een boterham naar binnen moeten krijgen. Brengt hier veel rust dus, voor iedereen.
ook even een vraagje, geven jullie extra eten en drinken mee voor de overblijf? ik bedoel het kan best een keertje gebeuren dat je het vergeet, ik merk dat er toch best veel kindjes zijn die of geen extra brood mee hebben, of drinken..
dus omdat iemand zijn brood vergeet moet ik extra meegeven?? of begrijp ik het verkeerd, ik geef genoeg mee voor onze zoon namelijk 4 sneetjes brood, daarnaast zijn normale fruit en drinken, bij zijn boterham (als ie drinken al op heeft) dan bestaat er iets geweldigs genaamd water, dat is gratis en lest de dorst goed Ik ga niet nog meer brood snijden voor iemand anders zijn kind. Ik vind het jammer dat ze niet meer via school groente en fruit deden, vorig jaar een tijdje gehad en toen zag je dat veel kindjes ineens alles gingen proeven (die kregen / krijg altijd hetzelfde mee) maar ook standaard te weinig dus gaf altijd alsnog extra mee, ze gaan er denk ik vanuit dat kids aan 2 stukjes paprika genoeg hebben ofzo, die van mij eten makkelijk een hele op
nee ik doelde niet op het smeren voor andere kinderen hoor? puur je eigen kind, ik merk bv dat er dus veel kinderen zijn die geen extra eten of drinken mee hebben, meestal probeer je dat dan op te lossen dmv wat je zelf als overblijf juf mee hebt, en anders gaan we naar de leerkracht. maar misschien juist daarom dat ouders wat makkelijker worden? ik moet er persoonlijk niet aan denken dat mijn kind de hele dag vanaf de ochtend met 1 beker/pakje drinken moet doen en 1 koekje of broodje.. maar dat andere ouders voor dit soort kinderen moeten gaan smeren nee dat was niet eens in mijn hoofd opgekomen..
haha ik dacht al hmmm doe maar een heel brood dan hihi ja dat is wel heel erg lullig als het kind niets mee hebt inderdaad!
wat raar zeg dat die kinderen niks bijhebben?? Ik zou dat als leerkracht denk wel melden bij de ouders.
Hier blijft de oudste 2x per week over, omdat ik dan moet werken. De andere 3 dagen eet hij thuis. Hier is het overblijven trouwens (te) duur! 3,30 per keer!!! (en ze krijgen er niks voor)... dus 'zo maar' overblijven, doen we eigenlijk nooit.
ja dat is dus nu het eerst wat we checken of ze wel eten en drinken mee hebben, voor de zomervakantie moest een kindje huilen had zo'n pijn in zn keel, en die bleek geen extra drinken mee te hebben, en dat met het warme weer toen... bij ons was vandaag eerste schooldag en meteen al raak, dus donderdag neem ik weer de limo etc mee...
huh, dat is wel raar, je geeft je kind toch gewoon brood en drinken mee voor tussen de middag? Net zoals je thuis zou doen toch? Alhoewel, thuis eet ie misschien een halve boterham, als ik geluk heb een hele, maar de 2 boterhammen die ik meegeef naar de overblijf gaan daar wel op..
doen we ook, wij zijn overblijfmoeders, en moeten dat melden. met zijn 2en hebben we van groep 1 tm 8 rond de 25 a 35 kinderen.. we lossen ruzies op, troosten kinderen, vangen soms even zieke kids op, entertainen ze hahahha en dat allemaal in dat uurtje maar ik zou niet anders meer willen, ben dol op ze.. vooral leuk als je ze buiten school tegenkomt met of zonder ouders en ze roepen heeeee overblijf juf
Ik, alleen niet naar de overblijf maar naar een gastouder. Ik woon een kleine half uur fietsen van school vandaan dus het is de moeite niet om haar op te halen tussen de middag, geeft veel te veel stress en haar broodje krijgt ze niet op in de tussentijd. Toen we nog dichtbij haar school woonde deed ik het nooit en maakte ik alleen gebruik van de tso in geval van nood of een heel enkele keer als ik naar een vriendin of familie in een andere stad ging gezien school niet happig is op ouders die gebruik maken van tso terwijl ze zelf thuis zijn en dicht bij school wonen. Ze kunnen de bezetting niet aan.
Even afkloppen.. Nee dat ben ik nog nooit vergeten Volgens mij hebben ze hier op school wel limonade en koekjes eventueel.... En ik begreep dat er ooit een kindje zat in anne's klas die elke dag een rol biscuitjes mee kreeg. Daar heeft school dan ook wat van gezegd uiteindelijk maar het resultaat was dat ze nog steeds biscuitjes mee kreeg. Nu is ze verhuisd en geen idee verder... Maar sneu vond ik het wel. Ik geef geen extra, extra drinken mee trouwens. Ze hebben bekers in de klas en een wasbak. In geval van dorst krijgen ze water. En tijdens de overblijf altijd een biscuitje en bij mooi weer een waterijsje