mogen ze geen water drinken ofzo heel de dag door (dat mogen ze hier op school wel gewoon) ik bedoel die zere keel krijg ie met 1 glaasje volgens mij niet minder. Ik zie hier trouwens bedragen daar sla ik stijl achterover van vroeger was het overblijven hier een euro maar kreeg je wel drinken en vaak ook soep of iets in die trant.
Ik doe dat alleen als ik een avonddienst heb. Dan moet ik om half 3 de deur uit en als de oudster tussen de middag moet halen en brengen kan de kleinste vanaf 11 uur niet meer slapen en dat red ze niet tot half 3. Als ik de mogelijk heb om naar school te lopen dan ga ik de oudste altijd halen.
Overblijven is hier gratis. En 99% van de kindjes blijft over omdat het merendeel erg ver van school woont. Ik woon op vijf minuten fietsen, maar laat ze lekker overblijven. Ze vinden het ontzettend leuk. Alleen willen ze ook liever een warme maaltijd daar dan de bammetjes die ze van mij mee krijgen.
Hier blijft ook zo'n 80% van de kinderen over. En alle onderbouw zit bij elkaar dus dochterlief vindt het altijd fijn want dan kan ze ook met dr oudere vriendinnetjes spelen. Verder gaan ze als het maar een klein beetje mooi weer is naar de speeltuin om daar te lunchen. En soms.. Gaat ze met een meisje uit de klas mee naar huis tussen de middag. Dat is altijd een groot feest (daar krijgt ze altijd gekleurde hagel en ze heeft een leuk klein broertje en eten dan meestal in het park of de speeltuin)
hier niet athans dochter zou het wel willen ! hier mogen ze 5 x overblijven per jaar alles daarboven vragen ze aan de ouders om overblijfmoeder te worden
Eigenlijk nooit, maar als ik straks zwangerschapsverlof heb doe ik het wel. Hij zit op maandag en dinsdag toch al op de overblijf, omdat er dan niemand thuis is 's middags, ik ga dat niet stopzetten voor een paar maanden, dan kan ik het ook lekker rustig doen op die dagen.
Hehe leuk bedacht.. Maar als ik tijd had om overblijfmoeder te zijn.. Hoefde ze natuurlijk niet over te blijven
Heb mijn zoon toen altijd laten overblijven. Ik vond het voor hem beter. De meeste kinderen bleven ook over. En ze hebben maar een uurtje pauze. Dus mijn keuze was overblijven. Kosten toen nog niet zo veel was dacht 105 euro kwijt per half jaar. Dus z.n 210 per jaar. En vond het ook wat makkelijker was toen echt alleen met hem en kon ook dan wat makkelijker afspraken en zo plannen mocht dat nodig zijn. Ben nooit moeilijk geweest voor een dagje extra thuis als ik merkte dat hij te moe was. Dus dat compenseerde ik dus wel weer ergens. Nu blijft hij standaard over hij zit op speciaal onderwijs en daar is het gebruikelijk dat ze standaard overblijven. Kost je dan ook niks extra.s Dus van huis om 8.20 en thuis om 15.30 ongeveer. Hij zit nu in groep 8.
Nou dat niet. Maar wel dat ik wel eens op school kwam dat ik zijn tas was vergeten mee te nemen kan je weer terug. Haha. We blijven t.n ook gewoon menselijk.
Bij mij blijven ze (3 kids) 2 dagen per week over, omdat ik dan thuis werk. Ik vind het niet handig om alles op te moeten ruimen (werk in de woonkamer aan de eetkamertafel) omdat ze thuis komen eten. Zelf vinden ze het erg leuk om over te eten, dan kunnen ze veel langer spelen!
Nee, Esmee vraagt er wel regelmatig om. Maar ik vind het niet nodig als ik gewoon thuis ben. En werk bijna nooit overdag. Dus hoeft ze ook niet naar de overblijf. En we wonen 2 minuten fietsen van school dus ook niet nodig. En ik vind het gezellig, samen een broodje eten. Merk overigens dat het veel gebeurd en dat moeders lekker winkelen oid. Vind hier de overblijf niet voor.
Zomaar overblijven vinden ze bij mijn dochter op school niet fijn. Ze hebben het liever niet, omdat het toch erg vermoeiend is voor de kinderen. Ik doe het daarom maar niet. We wonen bijne een kwartier fietsen van school en hebben tussen de middag een krap drie kwartier om de boterham op te eten. Misschien in de hogere klassen, dat ze het dan geen probleem meer vinden. Mijn dochter vind het wel leuk om over te eten, zoals ze het daar noemen.
mijn dochter blijft bijna elke dag over behalve op vrijdag en woensdag en die vind het geweldig .. vooral als je nog kleine kids hebt in huis is het extra makkelijk! zoalng zij het leuk vind mag ze het van mij blijven doen
School is hier 20 minuten met de auto vandaan gaat het dus niet redden voor dat uurtje. 4 dagen per week overblijven is de enige optie
Ik vind het niet nodig als ik zelf thuis ben om mijn zoontje te laten overblijven. Hij gaat vanaf volgende week naar school en zal elke maandag en donderdag overblijven omdat ik werk maar de dinsdag en vrijdag ben ik zelf vrij en haal ik hem tussen de middag gewoon op. Kijk als je heel ver van school afwoont kan ik het begrijpen maar als je dichtbij school woont en je bent zelf thuis vind ik het echt de grootste onzin.
Jelle blijft nu 1 dag over, omdat mijn man en ik allebei die dag werken. Nu is Jitte nog thuis, (op de pszochtenden na, dan moet ik toch in hetzelfde gebouw zijn) en eten we gewoon met z'n allen thuis. Als Jitte straks naar school gaat en eenmaal goed gewend is, wil ik ze wel een dag extra laten overblijven. Omdat de school toch 10 minuten rijden is met de auto (10 min heen en 10 min terug) vind ik het fijner als ik dat in elk geval 1 dag per week niet hoef... Het is nu al zo;n heen en weer gerace elke dag. Gelukkig hoeft Jelle nu nog niet op vrijdag naar school, scheelt ook weer 1 dag...
Zo af en toe, als mama écht even een dagje gevlieg kan handelen. Kost een euro per keer. En hij vindt het heel leuk, want al zijn ´vrienden´ ( kindjes uit groep 8 ) zijn er dan ook
Mee eens. Mijn zoontje blijft 1 x per week over, omdat dit niet anders kan. Hij heeft er zelf geen hekel aan, maar ik vind het wel prettig voor hem dat hij even uit de schoolsituatie is tussen de middag. Ze hebben hier 1 uur en een kwartier pauze, dus best lang. Hier dus 1 x overblijven en 2 x per week eten bij mijn schoonzusje (onze kinderen zitten in dezelfde klas, handig). Op mijn vrije dagen haal ik hem gezellig op tussen de middag.
Hier altijd continurooster gehad en ik moet zeggen ik had het ook niet anders gewild. Dat gevlieg en gedoe en heen en weer gerace, nee hoor, doe mij en de kids maar rustige dagen. Het is juist extra vermoeiend om je kind naar huis te halen en 'rustig' en boterham te eten. Met één kind kan ik me er nog wel wat bij voorstellen dat je het 'gezellig' vind maar met meerdere, nou nee...