contract eindigt in verlof

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Laaarrr, Aug 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    ik hoop dat iemand op deze vraag antwoord kan geven.

Ik werk nu zo een halfjaar voor 1 dezelfde werkgever. mijn contract verloopt op 12 september en 12 september is ook de dag dat ik met verlof mag. Nu weet mijn werkgever niet dat ik zwanger ben, ik heb ook geen buik en heb het dus verzaakt te vertellen. Ik heb de zwangerschapsverlof uitkering zelf aangevraagd en vraag me af of ik dan uberhaupt wel recht hebt op zwangerschapsverlofuitkering. Kan iemand me vertellen hoe en wat

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Tja, mijn contract loopt volgende week af, en wordt ook niet verlengd, maar ik heb al verlof.

Mijn verlof is dus wel gewoon aangevraagd door mijn werkgever. Ik weet niet hoe het zit als je zelf verlof aanvraagt...

Ik zou even contact opnemen met het UWV, hier op t forum of gewoon even bellen/langsgaan.

Volgens mij heeft iedereen recht op de verlof uitkering, alleen weet ik niet hoe het dan zit met je WW, of je die eerst aan moet vragen, of eerst je verlof...

In mijn geval eerst verlof, en pas na die 16 weken ga ik de WW in.

Overigens, dat je nu geen buikje hebt, wil niet zeggen dat je over 4 weken nog niets zit hoor! Het gaat (bij mij tenminste) erg hard sinds week 30! ;)

3. McDsee

McDsee Niet meer actief

3 weken voor je met verlof wil moet je dit aanvragen bij je werkgever, hij mag dit niet weigeren, wel moet je een zwangerschapsverklaring aanvragen bij je verloskundige en dit overhandigen.
    Als je contract verloopt kom je in de ww en krijg je een uitkering van uwv, geeft bij hen aan dat je zwanger bent dan hoef je ook niet de verplichte sollicitatieronde in.
    Je hebt gewoon recht op 16 weken verlof, maar vraag alles wel op tijd aan.

4. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Alleen als tijdens je verlof je contract af loopt, hoef je pas WW aan te vragen ná je verlof...

En wanneer je tijdens de WW je verlof in gaat, wordt je ww gewoon op "pauze" gezet...

Dus hoe zit het dan wanneer je op dezelfde dag in de WW en in je verlof zou komen?? ;)

5. McDsee

McDsee Niet meer actief

Je hebt toch voor de 12e je ww al geregeld? Tijdens die aanvraag meld je dat je zwanger bent.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    525
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee want ze hoeft nl niet nu al WW aan te vragen. Ze gaat nl rechtstreeks de WAZO in. Die aanvraag kan via de werkgever lopen, maar dan wel met benkrekeningnummer van TS. Maar ze kan ook zelf de aanvraag doen.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    525
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij is het 3 MAANDEN hoor, en geen 3 weken voorafgaand aan verlof

8. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

Dec 20, 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    bedankt meiden voor de reacties. volgens mij is het idd zo dat ik gelijk de WAZO inga. Dus ja, dan kan ik daarna altijd nog WW aanvragen dacht ik zo! Toch?

Share This Page