Ik ben nog niet zwanger maar ik hoop dat dit weekend de innesteling heeft plaatsgevonden. Ik knabbel elke dag een zakje rauwe wortels weg en neem een multivitamine. Ik kwam er vandaag achter dat vitamine a (teveel) niet goed is voor de baby. Ik ben meteen gestopt maar wat als ik al teveel binnen heb gekregen? De wortels zelf bevatten al wat meer dan de adh. Vitamine a wordt minder goed uit rauwe wortels opgenomen maar ik had ook de multivitamine... Of is de navelstreng nog niet gevormd (ik zit op dag 23 van de cyclus) en ben ik op tijd gestopt? Alvast bedankt!
Hoi Netphtys, je bent op tijd gestopt hoor. Bij 5-6 weken begint de uitwiseling met jou pas echt een beetje op gang te komen. Meer dan je best kun je niet doen. En het is niet zo dat je helemaal geen wortels of multivit mag, maar je moet het met mate doen. Groetjes Brigitte
aanvulling, in wortels zit caroteen, dat is pro-vitamine A, dat is niet zo erg. In leverworst en ander orgaanvlees zit echte vitamine A, daarmee moet je echt zuinig zijn. Mirjam