KMA laten testen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kers87, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik heb even een vraag. Mijn kleine krijgt nu nog 3x voeding. 6-7.00 12.00 en 19-20-00. Nu probeer ik wat yoghurt te geven maar hier moet hij altijd van spugen het volgende heb ik allemaal al geprobeerd,
    Naturel yoghurt vol
    Magere yoghurt
    Vruchtenyoghurt
    Danoontje
    Gewone koemelk halfvol
    Fristi
    Flesvoeding

Van alles moet hij spugen ook al heeft hij maar een heel klein beetje.

Nu drink ik en eet ik wel gewoon melkproducten en na mijn bv. moet hij nooit spugen. Als mijn kleine 10 mnd is dan is mijn vakantie weer over en heb ik geen kolfrecht meer dus dan wil ik naar 2 voedingen, hij drinkt nu trouwens ook niet veel s middags...

Als ik s avonds of s ochtends kolf dan komt er maar 80-100cc uit. Nu vraag ik me af krijgt hij nog genoeg? En moet ik laten testen op KMA of is dat uitgesloten omdat hij op andere producten met melk niet echt reageerd, zoals bijvoorbeeld kaas.

Ik heb dus al wel eens flesvoeding geprobeerd de gewone, maar daar moest hij meteen van spugen en sinds dien hoeft hij het echt niet meer...
    Wat is nu wijsheid? Ik weet niet of ik me vraag hier moet stellen of ergens anders?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi.

Het is niet heel aannemelijk dat je kindje KME heeft, wanneer het geen klachten laat zien wanneer jij iets eet op basis van koemelk. Misschien is de smaak van yoghurt nog te zurig. Probeer het gewoon over een maand nog eens.
    Eet je kindje wel een boterhammetje, fruit, groenten en 's avonds al een beetje mee? dan zal het niets te kort komen. Om met 10 maanden af te bouwen naar 2 voedingen zonder andere melkvoedingen kan wat vroeg zijn. Je zou kunnen kijken of je kunt kolven op een ander tijdstip voor je kindje, of dat je kindje zijn drinkmomenten bij jou inhaalt op tijden dat je er wel bent. (reversed cycle nursing noemen we dat)
    Overleg ook eens op het consultatiebureau, zij kunnen met je meedenken!
    Succes!

3. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ja hij eet al heel goed, 2 crackers, 2 stuks fruit en gewoon 200 Gr. Potje of zelf gemaakt. Ook drinkt hij wel 500a750 cc ander drinken dus wat dat aangaat...

Hoe merk ik dat hij te weinig melk krijgt? Kan ik gewoon op hem afgaan? Als hij erom vraagt? En anders krijgt hij genoeg?

4. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Nog bedankt voor het antwoorden :)

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Overleg over hoeveelheden melkvoeding even op het consultatiebureau!

Deel Deze Pagina