stuwing/harde plekken bij stoppen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Xellepel, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Na ruim een jaar ben ik sinds 2 dagen gestopt (woensdagavond laatste voeding) Gisteravond (vrijdag) had ik last van harde plekken/stuwing en heb ik met de hand wat afgekolfd. Wellicht was dit te weinig want vanmorgen stond ik er ook mee op en heb uiteindelijk net (zaterdag 14 uur)weer een beetje met de hand gekolfd. Wat is wijsheid? Steeds een beetje of één keer helemaal leegkolven? Ik wil niet dat er steeds weer stuwing ontstaat of borstontsteking. (dit heb ik 2x gehad in de begin maanden)
    Oja, ik heb echt heel rustig afgebouwd en heb de laatste 2 weken nog maar 1x per dag gegeven. Dus ik heb niet het idee dat ik te snel afgebouwd heb.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    alleen wanneer stuwing ondraaglijk wordt kolven: je lichaam heeft stuwing als signaal nodig dat er geen melk meer hoeft te komen. Zolang je twee minuten blijft kolven, zal je dit in meer of mindere mate in stand houden.

Succes! Mooi resultaat!

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!

Gisteren (maandag) had ik echt flinke last aan de zijkant van mijn linkerborst en heb ik mijn zoontje kort laten drinken. Vandaag voelt het voor het eerst echt ok aan beide borsten.
    Ben benieuwd wat links nu gaat doen, nu ik even kort heb laten drinken.
    Toch gek om opeens gestopt te zijn.

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    blijft wennen ;)

5. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    En nu is het een slappe toestand hier haha. Het stoppen is dus goed gegaan.

Bedankt voor je hulp. Ook voor de voorgaande keren.

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Graag gedaan. En dat heb je mooi gedaan: een jaar bv! Op naar de volgende keer.....? :)

Deel Deze Pagina