2 jaar ziektewet, ww, dan weer zw mogelijk?

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by minnie1, Nov 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minnie1

minnie1 Nieuw lid

Jul 30, 2013
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben byna 104 weken in de ziektewet by uwv, ik heb geen werkgever meer, nou heb ik een aanvraag voor de wia gedaan, en ik ben daar nog in afwachting van, maar indien ik dit niet kryg, heb ik recht op 5 maanden ww uitkering, is het dan mogelijk om weer de ziektwet in te gaan na die 5 maanden? Of kan dat niet omdat ik al 104 weken ziek ben geweest, kan ik me tydens de ww ziekmelden?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Minnie1,

Je wilt weten wat er gebeurt als je geen WIA-uitkering krijgt.

UWV beoordeelt bij je WIA-aanvraag hoeveel je ondanks je klachten nog zou kunnen werken. Als je op basis hiervan nog minstens 65% kunt verdienen van het loon dat je verdiende voordat je ziek werd, ben je minder dan 35% arbeidsongeschikt. Je krijgt dan geen WIA maar een WW-uitkering. Vanuit de WW probeer je te re-integreren naar ander werk.

Je kunt na vijf maanden niet opnieuw een Ziektewet-uitkering krijgen als je situatie verder ongewijzigd is. Een Ziektewet-uitkering duurt namelijk maximaal twee jaar. En UWV heeft al beoordeeld dat je niet in aanmerking komt voor WIA.

Wanneer je gezondheid verslechtert kun je soms wel opnieuw voor WIA of Ziektewet in aanmerking komen. Dat hangt ervan af wanneer en waardoor je gezondheid verslechterd is.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

Share This Page