dreumes 14 maanden wilt geen stukjes groente of fruit

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kaatje461, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje461

kaatje461 Nieuw lid

24 jun 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het onderwerp zegt al een heleboel lijkt me.

Mijn dreumes van 14 maanden weigert stukjes fruit en groente. Hij smijt t in het rond.

Wat ik ook probeer. Vers, potje, met ons mee eten.
    Hij eet nu nog altijd 6 maanden potjes of ons eten gepureerd tot een gladde massa. Elk miezerig stukje word er uitgewerkt.

Boterham, koek, soepstengel geen enkel probleem.

Hellup, ik word er moedeloos van.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Goed dat je contact opneemt over de voeding van jouw dreumes. Wat vervelend om te horen dat jouw kleintje nog veel moeite heeft met het accepteren van stukjes in de voeding. Ik zou je in dit geval willen adviseren om te beginnen met het fijnprakken van het fruit en de avondmaaltijd. Begin met een piepkleine hoeveelheid van het geprakte hapjes op het voorste puntje van het lepeltje. Laat je kleintje het hapje zelf actief afhappen, zodat het ook zelf de hoeveelheid in het mondje kan bepalen. Gaat dit goed dan kun je de hoeveelheid steeds minder fijn gaan prakken en de hoeveelheid op gaan hogen.

Ik hoop dat mijn tips je gaan helpen.

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

3. kaatje461

kaatje461 Nieuw lid

24 jun 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip. Gaan ermee aan de slag. Hopelijk word t zo een succes en krijgen we meer lol in t eten

Deel Deze Pagina