hoi, ik heb wat vraagjes Het eitje leeft maar een paar uur. Hoe weet je wanneer het eitje er is? Want ik werk de hele dag en mijn vriend ook. Dus we zijn savonds pas in de gelegenheid om te vrijen. Moet je dan die 3 dagen elke dan vrijen? Hoe merk je dat je zwanger bent? Moet je dat afwachten tot je ongesteld zou moeten zijn? Hoe lang moet je overtijd zijn voor je een test kan doen? Wat mag je absoluut niet eten? Waar kan je dat foliumzuur kopen? Voor nu was dit het wel denk ik even. Hopelijk kan iemand me helpen
Nou dat zijn een hoop vragen. Op dit forum heb je het onderdeel zwanger worden. Daar vind je een hoop informatie.. ze staan aangeven als informatie topics. Als je dat nou doorleest heb je denk ik al een hoop antwoorden gevonden. groetjes
oke dank je wel maar Als ik nu gestopt bent met de pil en ik ben ongesteld geweest, mogen we het dan ook al proberen of moet je echt je 1e echte menstruatie afwachten? Waarom moet dit als het moet?
Nee hoor, je kunt gewoon gelijk proberen. Het is alleen zo dat als je nu zwanger word.. moeilijik bepaald kan worden wanneer je uitgerekend bent, omdat ze dan niet weten wanneer je een eisprong hebt gehad. Na het stoppen van de pil kan het 6 maanden duren voor dat je cyclus weer op orde is.. het kan maanden duren voor je ongesteld word. groetjes
Maar als ik nu dus ga proberen in de tijd dat ik vruchtbaar ben dan is er wel een kans dat ik zwanger word? Maar blijft dan mijn ongesteldheid ook uit? Want dan weet ik niet als ik overtijd ben of het wel of niet gelukt is. Ben je alleen maar vruchtbaar in de periode 12 tot 14 dagen na de 1e dag van de ongesteldheid? Dus je zou al die 3 dagen moeten klussen.. zoals jullie het noemen.. hihi
Aangezien je nu stopt met de pil heeft je lichaam tijd nodig om te ontpillen. Het kan zijn dat je pas na enkele maanden weer ongesteld wordt en dus ook een late eisprong hebt gehad. Maar je lichaam kan ook zo reageren dat alles weer direct goed op orde loopt. Even afachten dus wat je lichaam doet
yep de eerste maanden zijn dus rommelig, nu zie je waarom er aangeraden word eerst je eerste echte menstruatie af te wachten..
Dan zal ik geduld moeten hebben.. hihi.. Maar nog wat.. wat mag je niet eten als je zwanger bent? Je moet dat ook 3 keer per dag eten zeker?
3 per dag eten is zowiezo gezonder.. maar nu moet je je nog niet druk maken hoor over wat je wel en niet mag.. als je zwanger bent moet je al genoeg laten.. geniet er nog maar van.
Alles lekker rustig doorlezen op het forum, dat beantwoordt zeker al heel wat vragen waar je nu mee loopt. Ik zou wel nu meteen starten met het slikken van foliumzuur. Lotte.
nog even een vraagje, bestaat er ook iets om te kijken of je vruchtbaar bent? Of moet dat echt bij een dokter gedaan worden als je na een jaar ofzo niet zwanger bent. mischien een domme vraag, maar vroeg het me af..
Nee, aspirine werkt bloedverdunnend. Paracetamol mag wel maar alleen als het echt nodig is. alle andere medicijnen i.o met de arts. liefs sancho
En nog een dingetje.. Sinds ik dat folium slik en gestopt ben met de pil ben ik doodmoe.. en mijn eetlust is ook weg.. Kan dat er echt niet mee te maken hebben? Want ik voel me niet ziek ofzo..
Als je stopt met de pil kan het zijn dat je lichaam daaraan moet wennen en daarop reageert. Dus daar kan het aan liggen. Silly
Hoi ik was zelf ook doodmoe na het stoppen met de pil en ook verandering in eetlust. Je moet weten dat hormoon veranderingen in je lichaam veel invloed hebben op je lichamelijke en psychische toestand. En dat foliumzuur is eigenlijk gewoon een vitamine( of mineral Weet ff niet welke)dit komt ook voor in je dagelijkse voeding alleen als je zwanger wil worden of bent is het erg belangrijk dat je dit voldoende hebt . vandaar... Hoop dat je er iets aan hebt liefs sancho
oke dank je wel. alleen nu weet ik dat er ook vitamines zijn voor vrouwen die zwwanger willen worden.. Is het belangrijk om die te slikken of is foliumzuur voorlopig voldoende? want het kan niet beide want in die vitamines zit ook folium...
Als je gewoon gezond en goed eet. Hoef je nu geen extra vitamines te nemen. Wel zou ik het foliumzuur blijven nemen. Eet je niet goed en gezond kan je wel de andere vitamines gaan nemen maar moet je even kijken hoeveel foliumzuur in die andere vitamines zit. Als dat net zoveel is als in de fz tabletjes kan je daar mee stoppen. Als je nou bv zwanger BENT en je eet slecht omdat je vaak misselijk bent dan zijn vitamine tabletten wel aan te raden. Hoop dat je het nog kan volgen liefs sancho