Ik heb een vraag aan de moeders die een vroeg geboorte hebben gehad. Voor de moeders die een vroeg geboorte hadden met of door gevolg van een infectie wat is er tegen gedaan om het in de toekomst te voorkomen of wat willen ze eventueel er aan gaan doen om het te voorkomen. Ik heb 23 jan een afspraak maar wil me zo veel mogelijk met optie's laten inlichten zodat als het enigzins kan we dit niet weer hoeven mee te maken. dus hoop dat er veel reacties komen liefs miriam
hoi, ik ben draagster van bacterie, me dochter is geboren met 33.1wk en me zoon met 33.6wken, Bij onze zoon kreeg ik al meer controlles en bloed onderzoeken ivbm met de bacterie, maar als ik nu weer zwanger zou worden krijg regelmatig bloed onderzoek.En tijdens bevalling van me zoon heb ik antibiotica gehad maar heeft helaas niet mogen baten.
bij mij was een infectie ook de oorzaak het enige wat ze er tegen kunnen doen is wat beter opletten en zodra er wat is zsm antibiotica geven dat zou het nog even kunnen afremmen hopelijk
Ik ben draagster van de B streptokokken en bij de zwangerschap van mijn oudste dochter had ik al vanaf 23 weken weeën en ontsluiting, ze hebben toen mijn weeën geremd en antibiotica gegeven. Ze uiteindelijk met 32weken en 5 dagen geboren, gelukkig heeft ze er verder niets aan overgehouden alleen ADHD. Bij mijn jongste dochter had ik vanaf 24 weken weeën en deze zijn op dezelfde manier gestopt als bij onze oudste, haar hebben ze langer kunnen rekken. Met 38 weken mocht ik van de weeënremmers af, diezelfde avond is ze geboren. Bij mijn laaste zwangerschap heb ik een vroeg miskraam gehad tengevolge van deze bacterie, ik heb te laat antibiotica gekregen. Mocht ik het geluk hebben nog een keer zwanger te raken dan houden ze me hel goed in de gaten en gaan ze sneller starten met antibiotica. Naatje
ik heb vorig jaar een mk gehad met bijna 11 weken door een infectie in me zwangerschapsweefsel. met 9 wk was alles nog in orde maar vanwegen hoge koorts (41+ graden) en aanhoudend overgeven waardoor ik nog geen water kon binnen houden toch voor de zekerheid een echo en helaas bleek het toen mis. ik ben meteen opgenomen en enkele dagen later met spoed gecureteerd omdat de koorts gevaarlijk werd voor mijn, na de curetage was ik vrij snel weer beter. ik liep al ruim 1 week met deze klachten maar me eigen huisarts deed niks. uiteindelijk ben ik via de huisartse post toen in doorverwezen en als ze eerder waren geweest en een antibiotica hadden gegeven was dit nooit gebeurd. uit onderzoek bleek het dus inderdaad te gaan om een onbekende infectie (van het zwangerschapsweefsel zoals hun het noemen .) en de gyn kon me niet vertellen waar het vandaan kwam en/of dit de oorzaak was of de koorts dat het hartje was gestopt. ik ben de eerste weken met angst doorgekomen maar uiteindelijk ben ik bevallen van een gezonde dochter. de zwangerschap er op ben ik erg bang geweest en mede doordat ik niet wist waar de infectie vandaan kwam