mijn kindje van 3 weken oud, is sinds gister ontzettend onrustig de hele dag door, en slaapt bijna niet overdag door op te pakken is ze meestal wel stil maar ook niet de hele tijd, dan begint ze weer te huilen en slapen doet ze bijna niet... ik heb soms het idee dat ze gewoon met haar ogen open slaapt! omdat ze zo moe is (haar ogen bewegen dan veel maar ze lijkt zelf helemaal van de wereld, ze kijkt dan ook niet naar een specifiek iets en ze ademd dan precies zoals ze slaapt) ik weet niet wat ik ermee moet doen, als ik haar in de wieg leg gaat ze meteen huilen en het houd maar niet op... ze blijft huilen alleen door te voeden valt ze in slaap, maar als ik haar in dr bedje leg word ze meteen weer wakker en als ik dr in mn armen heb wil ze ook wel eens in slaap vallen (vaak dat, met-ogen-open-slaap) maar het lijkt me ook heel ongezond voor zo'n kleintje om de hele tijd in mn armen te liggen, voor de groei van het ruggetje hoewel ik haar dan natuurlijk het liefst gewoon de hele tijd in mn armen wil hebben, zodat ze dan tenminste slaapt.. het is een beetje lang verhaal geworden, maar ik ben echt ongerust, het lijkt me ook echt niet goed dat een baby amper slaapt en ik heb alles geprobeerd, gezongen, lief tegen dr gepraat, naast dr gezeten en dr gestreeld... dan is ze kort wel stil, maar daarna begint ze weer en als ze dan eindelijk lekker slaapt, moet ik haar weer wakker maken voor een voeding... waar ik me dan heel rot over voel en dan begint het meestal weer... help!
Probeer eens echte rust en regelmaat in te voeren. Voeden, even spelen, knuffelen en naar bed. Geef haar niet teveel aan prikkels, zoals kleuren ,geluiden etc etc. Misschien dat je dan al wat resultaat zal zien. En zoals je zelf al zegt als jij ze het liefst in de armen wil houden moet je dat gewoon doen. Dat geeft de meeste geborgenheid voor je kleine. Ilja