vraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door naantje, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naantje

naantje Lid

28 mei 2008
    17
    0
    0
    hoi,

Ik heb een baby van net 1 maand oud en geeft heel veel over. Ik geef haar borstvoeding en in de nacht gaf ik haar een fles hypoallergeen van Friso, maar omdat ze veel overgeeft heb ik na overleg met consulatiebureau overgegaan naar Friso voor spugende baby's. Maar sinds ik haar geef krijgt ze van die pukkeltjes met witte pus op haar gezicht voornamelijk wangen en boven haar lipjes.
    Is hier misschien allergisch voor? en heb je misschien nog tips voor me wat betreft dat ze minder gaat overgeven want vind het zonde van mijn borstmelk die geeft ze over?

alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo,

Is het echt overgeven als in braken, of geeft ze gewoon veel voeding terug? Wanneer je kindje wel goed groeit, poept en plast en verder tevreden is tussen de voedingen kun je vertrouwen op je borstvoeding. Juist wanneer kindjes veel en snel spugen, is borstvoeding beter, omdat het veel sneller door het lichaam wordt opgenomen en verteerd dan kunstvoeding. Wanneer je kindje teruggeeft, heeft ze toch al wat op weten te nemen in haar lichaam.
    spuugt ze binnen het uur na de voeding, direct na de voeding of juist pas tegen de volgende voeding?
    misschien heb je een krachtig toeschietreflex, waarbij je melk heel hard uit je borst in haar mondje komt, misschien heb je een flinke productie? en krijgt ze gewoon heel veel binnen? in dat laatste geval kan ze niet alles opnemen en zal ze het teveel teruggeven: spugen dus.
    Hoe is het verloop van gewicht? bij geboorte, na de kraamweek en nu? kun je daar iets over zeggen?

Voor de korte termijn: ik denk niet dat het zonde is van je borstvoeding, juist borstvoeding is goed als kindjes veel of snel spugen of gevoelig reageren! Houd de pukkeltjes even in de gaten, ze heeft een paar dagen nodig om aan de nieuwe voeding te wennen.

Succes,
    heidi margit

3. naantje

naantje Lid

28 mei 2008
    17
    0
    0

ze is gewogen op consultatiebureau en groeit gelukkig wel goed. maar waar ik helemaal gek van wordt is steeds haar kleren verschonen die blijven geen 5 minuten zonder gekost en stinkt naar zuur. nu is mijn vraag kan ik haar voeding borstvoeding verdikken met nutriton? met de hoop dat ze minder terug spugt.

tx

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    meestal helpt het niets om de borstvoeding te verdikken met nutriton. als het nu eenmaal een spugertje is, dan doe je daar niet zo heel veel aan. nutriton bindt niet met moedermelk, en je zou het dan eerst moeten kolven, dan nutriton er door en dan geven....beetje omslachtig. heeft ze andere klachten naast het spugen?
    mijn zoontje destijds spuugde ook veel, hele katoenen luiers vol, ik had ze overal liggen en kreeg ze niet aangesleept.....het gaat over....

succes,
    heidi margit

Deel Deze Pagina