Kolven en drinken van kindje aan de borst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kdvjuffie, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Had even de vraag of je kindje meer melk uit je borsten weet te halen dan dat je met een kolf krijgt?!?!
    Mijn dochter drinkt per voeding ongeveer 10 minuten-15minuten en lijkt dan verzadigd maar als ik in die tijd kolf dan heb ik er net 50 cc uitgekregen en dit lijkt mij niet genoeg voor een kindje van 3580 gram...Is het dus zo dat mijn kindje meer melk uit mijn borst krijgt dan ikzelf met een electrische kolf?
    Wel heeft ze na de voeding heel erg behoefte aan een speentje die ze ook van ons krijgt anders hangt ze de hele dag aan mijn tepel en dat is ook niet de bedoeling want ze drinkt dan niet!

Ze heeft voldoende plasluiers en poept ook erg goed! ze is in 3 en een halve week een halve kilo alweer aangekomen dus ze groeit wel!

Alvast bedankt voor je anwtoord!
    kdv juffie

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hallo juffie!

Je kindje drinkt waarschijnlijk meer uit je borst dan je kolft. wanneer je niet regelmatig kolft, haal je er zowiezo niet zo veel uit. wanneer je met regelmaat kolft zal het in volume toenemen. 50cc is inderdaad weinig. op basis van haar gewicht mag ze als je uitgaat van 8 voedingen per etmaal 70-80 cc per voeding drinken. (of meer)
    ze zal minimaal 6 natte luiers moeten hebben per dag (zware, echt goed natte luiers) en liefst meerdere poepluiers. ze mag per week 100 gram aankomen. meer mag natuurlijk altijd!

10-15 minuten drinken is wat snel, maar hoeft niet perse te kort te zijn. het kan wel maken dat ze nog zuigbehoefte heeft inderdaad. KUn je vertellen of ze 1 of twee borsten per voeding drinkt, drinkt ze actief of ligt ze af te wachten, laat ze zelf los of valt ze in slaap aan de borst? hoeveel voedingen geef je per dag? om de hoeveel uur?

als je in de gelegenheid bent, hoor ik graag je antwoord.
    groetjes Heidi

3. kdvjuffie

Hoi hoi
    Bedankt al voor je reactie!
    Ik zal even nog wat informatie neerzetten...
    Als Zoë drinkt, drinkt ze de eerste 5 minuten heel actief hierna wordt ze wat slaperig en zit er soms een wat langere pauze tussen maar als ze dan weer drinkt neemt ze weer een teug of 7 a 10 per keer. Meestal drinkt ze net zo lang tot ze echt in slaap valt en dan laat ze los, en soms moet ik haar los koppelen omdat ze dan alleen maar ligt te sabbelen!
    Het verschilt ook per voeding of ze 1 of 2 borsten drinkt... de ene keer komt ze 5 minuten na de eerste borst voor de tweede en de andere keer ligt ze heerlijk te slapen! Als ze de 2e borst drinkt drinkt ze in totaal dan ongeveer 15-20 minuten kan soms iets langer zijn.

Ik geef meestal 7 a 8 voedingen per dag en om de 3 uur. s'Nachts komt ze de ene keer wel zelf de andere keer niet en dan slaapt ze door met maximaal 7 uur ertussen zitten, mag er zoveel uur tussen zitten in de nacht?
    De plasluiers zijn er voldoende en de poepluiers die zijn niet aan te slepen... zodra je haar luiertje na een half uurtje weer controleert heeft ze alweer wat gepoept!

Ik hoop dat het allemaal duidelijk opgeschreven is?!?! In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp!:D

Groetjes Kdvjuffie

ps: Vanmorgen heeft ze zowaar 2 borsten gedronken en wel 20 minuten lang en heel actief, lijkt wel of ze wilt zeggen zie je wel ik kan wel goed drinken dat hoef je helemaal niet na te vragen op het forum ;)

4. kdvjuffie

Ojah vergeet er nog bij te vermelden... Als ze een keer wat langer drinkt dan komen er meestal wel wat mondjes melk terug soms wel 5 of 6 of ze gooit er in 1 keer een hele golf uit! Is dit een teken dat ze dan te vol zit en genoeg binnen krijgt?!?!

Tnxxx
    Kdvjuffie

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,
    nou, dit klinkt mij ook allemaal als muziek in de oren! heb je nog specifieke vragen over het kolven? dan hoor ik het nog wel, anders veel geluk samen en geniet!

heidi margit

Deel Deze Pagina