24 weken zwanger en voel de baby niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur30, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hallo,

Ik ben inmiddels 24 weken zwager en voel de baby maar niet. Een paar weken geleden dacht ik het een paar keer te voelen maar nu al een hele tijd niet meer.

Zijn er meer meiden die hun kindje pas zo laat gingen voelen?

Mijn placenta ligt wel aan de voorzijde misschien dat ik het daardoor nog niet voel?

Groetjes,
    Fleur

2. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik ken het zelf niet maar heb al wel vaak gehoord dat als de placenta aan de voorkant ligt, dat je de baby dan niet of heel weinig voelt!

3. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Moniek, dat je de baby niet of heel weinig voelt met de placenta aan de voorzijde, is ook niet altijd waar.

Ik heb ook de placenta aan de voorkant, en ik voel de kleine al vanaf de 13e week. Mijn vk zei dat het langer kon duren voordat je hem de eerste keer voelt, sommigen zelfs pas vanaf 25 weken. Maar het verschilt echt van persoon tot persoon.

Fleur, zoals je ziet kan het ook zijn dat je de kleine pas echt gaat voelen na de 25e week. Ook al heb je eerder wat gevoeld, wil niet zeggen dat je het dan elke dag voelt. Het ligt er ook aan waar die kleine ergens ligt.
    Als de controles/echo's gewoon in orde zijn, zou ik me niet zo'n zorgen maken. En anders vraag je het toch gewoon nog even na aan je vk?

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn placenta ligt aan de voorkant, maarreh ik voel mijn kindje heel goed.Als je onzeker bent, gewoon even de vk bellen, zij kan je vast geruststellen.

5. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Is het je eerst zwangerschap? Dan kan je het ook wat later voelen. Bij onzekerheid gewoon even VK bellen.

Ik hoop dat ook jij jouw kindje snel voelt!

6. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hoi Fleur,

Ik heb de laatste keer bij de VK gevraagd wanneer je je kindje dagelijks moet voelen, dat is pas met week 28 dat ze het echt elke dag verwachten. Zelf ook net 2 dgen achter de rug waarop ik het kindje weinig tot niet voelde :( , het kan zijn dat de baby nu zo ligt dat het tegen de ruggegraat aan trappelt en dat voel je niet. Je baby heeft nu nog zoveel ruimte. Gelukkig heeft de kleine het vandaag weer dubbel en dwars ingehaald. Maar ik geef toe ik heb gisteren ook gegoogled omdat ik mij zorgen maakte, dus begrijp je gevoel.
    Maar als je er echt niet op gerust bent, zou ik gewoon een extra bezoek aan de VK eisen. Als je het hartje weer gehoord hebt, ben je vast weer helemaal blij!
    Succes en laat je niet gek maken, we hebben al hormonen zat :) :)

7. mijn placenta ligt ook aan de voorkant...
    En idd de vk heeft mij ook verteld dat het daardoor langer kan duren voordat ik ons kleintje ga voelen.

Het is mijn 1ste zwangerschap en heb hem/haar ook nog niet gevoeld.
    Denk dat dat per persoon heel verschillend is , maar idd als je je zorgen maakt gewoon effe de vk bellen hoor!

Gr marloes

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ik voelde onze baby pas echt heel goed bij 29/30 weken.

Tussen de 25 en de 30 weken af en toe, en niet duidelijk.

Mijn placenta ligt ook voor.

Sinds dus twee a drie weken voel ik pas echt hoe een baby kan schoppen en zie ik ook echt mijn buik op en neer gaan.

Als je het niet vertrouwt moet je even naar de VK.

9. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Mijn placenta ligt ook voor. en ik begin nu steeds vaker wat te voelen, wij zijn ongeveer even ver, ik maakte me op een gegeven moment ook een beetje zorgen maar nu ik het tussendoor steeds een klein beetje voel stelt het me wel gerust, maar het is niet hard eerder zachte duwtjes en ook niet constant of heel veel ofzo...

Deel Deze Pagina